به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بایننس تصمیم گرفته است پس از بازنگری در عملیات برای انطباق با مقررات محلی، طرح خود را برای حذف چندین کوین حریم خصوصی در اروپا از لیست لغو کند.

بایننس در اظهارنظری از صرافی ارز دیجیتال که در 26 ژوئن (5 تیر) دریافت کرد، گفت:

“پس از بررسی دقیق بازخوردهای جامعه و چندین پروژه، نحوه طبقه‌بندی کوین‌های حریم خصوصی در پلتفرم خود را برای مطابقت با الزامات نظارتی در سراسر اتحادیه اروپا مورد بازبینی قرار داده‌ایم.”

همچنین اظهار داشت که از آنجایی که به عنوان یک صرافی ثبت‌شده در حوزه‌های قضایی مختلف اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند، مجبور است از مقررات محلی پیروی کند که صرافی‌ها را ملزم می‌کند تا قابلیت نظارت بر تراکنش‌های کوین‌های فهرست‌شده در پلتفرم ما را داشته باشند.

بایننس

در ابتدا، بایننس قرار بود توکن‌های حفظ حریم خصوصی را برای کاربران فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان از لیست حذف کند که باعث می‌شد آن‌ها از تاریخ 26 ژوئن قادر به خرید یا فروش 12 توکن حریم خصوصی نباشند.

کوین‌های تحت تاثیر این تصمیم شامل دیکرد (Decred)، دش (Dash)، هاریزون (Horizen)، پیوکس (PIVX)، نوکوین (Navcoin)، سکرت (Secret)، بیم (Beam)، فیرو (Firo)،ورج (Verge)، مونرو و موبایل کوین هستند.

با این حال، از زمانی که این تصمیم پس گرفته شد، پروژه‌های مختلفی برای اطمینان بخشیدن به اعضای جامعه در توییتر انجام شد. ارز ورج به‌روزرسانی خود را در 22 ژوئن (1 تیر) منتشر کرد:

“خرسندیم به اطلاع شما برسانیم که XVG دلار تحت تأثیر محدودیت‌های تجاری بایننس در مورد کوین‌های حریم خصوصی در برخی از کشورهای اتحادیه اروپا قرار نخواهد گرفت.

ورج از یک بلاکچین عمومی با تراکنش‌ها، مبالغ و آدرس‌های کیف پول قابل مشاهده استفاده می‌کند.”

— ورج کارنسی (XVG) (@vergecurrency) 22 ژوئن 2023

سکرت نتورک همچنین یک به‌روزرسانی منتشر کرد که می‌گوید یکی از ارزهایی است که از لیست بابننس حذف نمی‌شود.

این تصمیمات از سوی بایننس در حالی است که اتحادیه اروپا استانداردهای خود را برای دارایی‌های دیجیتال با مقررات جدید بازارهای دارایی‌های رمزارزی (MiCA) که در 31 می (10 خرداد) به تصویب رسید، تکمیل کرده است.

هدف سیاستگذاران اتحادیه اروپا با قوانین مشخص، تبدیل اروپا به مرکزی برای دارایی‌های دیجیتال و ارز دیجیتال است. در ماه جولای (تیر 1402)، سازمان اوراق بهادار و بازارهای اروپا قصد دارد یک فرآیند مشاوره MiCA را راه‌اندازی کند، با چارچوب قوانینی که به یک جدول زمانی 18 ماهه اجازه می‌دهد تا به طور کامل اعمال شود.

شرکت‌های فعال در این صنعت، مانند ارائه‌دهنده خدمات پرداخت ارز دیجیتال ریپل، از وضوح نظارتی مقررات MiCA استقبال کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array