به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه یک قاضی ایالات متحده دستور داد تا همه فروش‌های توکن غیرقابل تعویض متا بیرکین (NFT) را صادر کند، خانه مد لوکس فرانسوی هرمس یک پیروزی دیگر را در پرونده تخلف خود علیه هنرمند میسون روچیلد کسب کرد.
هرمس ابتدا در ماه مارس این درخواست را به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای منطقه جنوبی نیویورک ارسال کرد تا تمام فروش NFT های متا بیرکین را مسدود کند.
در 23 ژوئن (2 تیر)، قاضی آمریکایی مستقر در منهتن، جِد راکوف (Jed Rakoff)، رسماً این درخواست را پذیرفت و او دیدگاهی بدبینانه در مورد دفاع روچیلد در برابر شکایت هرمس ارائه داد و ادامه بازاریابی راچیلد برای پروژه را زیر سوال برد.
راکف گفت: «تمام طرح متهم در اینجا فریب دادن مصرف‌کنندگان بود تا با استفاده از تغییرات در علائم تجاری هرمس، باور کنند که هرمس NFT‌های سودآور متا بیرکین خود را تأیید می‌کند.»

NFT

مجموعه متا بیرکین متشکل از 100 اثر هنری NFT است که کیف‌های دستی خزدار سبک بیرکین را به تصویر می‌کشد و طبق گزارش‌ها، Rothschild بیش از 1 میلیون دلار از این پروژه فروش داشته است.
دعوای حقوقی در ژانویه پس از آن آغاز شد که هرمس مجموعه NFT روچیلد را به استفاده نادرست از علامت تجاری بیرکین خود متهم کرد و باعث شد مشتریان فکر کنند که این برند از این پروژه حمایت می‌کند.

در ماه فوریه (بهمن 1401)، دادگاه حکم داد که روچیلد علامت تجاری هرمس را پس از رای نه نفره هیئت منصفه نقض کرده است و هنرمند مجبور به پرداخت 133000 دلار غرامت شد.
روچیلد استدلال کرده بود که پروژه او یک بیان هنری است که توسط اصلاحیه اول محافظت می‌شود.

علاوه بر این، هنرمند اظهار داشت که به صراحت مصرف کنندگان را گمراه نکرده است، زیرا او سلب مسئولیت‌هایی را ارائه کرده است که توضیح می‌دهد هرمس هیچ وابستگی ندارد.
با این حال، قاضی و هیئت منصفه نیز این موضوع را رد کردند، زیرا استفاده از کلمه “Birkins” زیر سوال رفت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array