به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و بر اساس یک نظرسنجی درون‌سازمانی، کارمندان کمپانی مایکروسافت از نحوه مدیریت فعلی این کمپانی ناراضی هستند و به‌نظر بسیاری از آنها کار کردن در این مجموعه “ارزشش را ندارد”.

در نظرسنجی سالانه کمپانی مایکروسافت، نسبت به گذشته تعداد بسیار کمتری از کارکنان اظهار کردند که به مدیریت و رهبری این مجموعه ایمان و باور دارند و در پاسخ به سؤال “آیا کار کردن در مایکروسافت تجربه‌ای ارزشمند است یا خیر؟”، عده زیادی از کارکنان پاسخ خیر را انتخاب کردند!

نکته قابل توجه اینجاست که این کمپانی قبل از اعلام برخی موارد مهم به کارکنان، نظرسنجی سالانه خود به نام “Employee Signals” را خاتمه داده بود. مایکروسافت قبل از برگزاری این نظرسنجی به کارمندان خود اعلام نکرده بود که قصد ندارد در سال جاری روند متداول افزایش حقوق، اعطای پاداش و یا حتی سهام کارمندی را به کارکنان خود عرضه کند.
این تغییرات باعث افت شدید روحیه در میان کارمندان این کمپانی شده است و حتی ممکن است که بر پاسخ‌های آنها نیز اثر گذاشته باشد.

مایکروسافت

عدم اطمینان به رهبری کمپانی مایکروسافت

براساس نتایج این نظرسنجی، تنها 73% از کارمندان مایکروسافت به مدیریت این مجموعه اطمینان دارند در حالی‌که این آمار سال گذشته 78% بوده است.

همچنین حدود 69% از کارمندان به سؤال “کار کردن در مایکروسافت تجربه‌ای ارزشمند است” (به این معنی که تعادلی مناسب میان میزان زحمت و تلاش من و پاداش، تجربه و مزایایی که در قبال آن دریافت می‌کنم وجود دارد) پاسخ مثبت داده بودند.

پاسخ کارکنان به این سوال در سال گذشته حدود 66% بود که همین باعث شد مایکروسافت برای افزایش حقوق گسترده درمیان کارمندان خود ترغیب شود. اما همین آمار در سال 2021 حدوداً 73% بوده که نشان از وخامت اوضاع به مرور زمان در این کمپانی دارد.

به گفته کارکنان، نتایج نظرسنجی امسال از همیشه بدتر بوده است و بسیاری از آنها خواهان دانستن این هستند که رهبران و مدیران این کمپانی برای بهبود اوضاع و ارتقای شرایط چه برنامه‌ای دارند. به عقیده آنها این نتایج نشانگر نگرانی‌ها و دغدغه‌های روزافزون کارمندان در نتیجه تعدیل نیروهای گسترده و تلاش این کمپانی برای کاهش هزینه‌ها می‌باشد.

یکی از کارمندان با اعتراض به این مسئله نوشته بود که با درنظر گرفتن چنین وضع ناخوشایندی و به جای یافتن راه‌حل مناسب، نادلا ساتیا، مدیرعامل مایکروسافت به آنها اطلاع داده که امسال خبری از پاداش و افزایش حقوق نخواهد بود!

درنهایت در یک نظرسنجی روزانه از کارکنان سؤال شد که “اگر از شرکت دیگری پیشنهاد کاری بهتری دریافت کنند، در مایکروسافت باقی خواهند ماند یا خیر؟”. در پاسخ به این سؤال تنها کمتر از نیمی از کارمندان تمایل داشتند موقعیت شغلی خود در این کمپانی را حفظ کنند.

همچنین براساس نظرسنجی دیگری، حدود نیمی از کارمندان این کمپانی نگران جایگزین شدن با تکنولوژی هوش مصنوعی هستند!

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array