به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شاید مخالفت‌های نظارتی اخیر در ایالات متحده نقش مهمی در سرکوب قیمت رمزارزها و البته کاردانو (ADA) داشته باشد، اما ظاهراً تاثیر چندانی در توقف پذیرش این ارز دیجیتال نداشته است.

طی یک سال و نیم گذشته، کاردانو (ADA) رشد چشمگیری را به ثبت رسانده و پذیرش آن در ایالات متحده تقریباً دو برابر شده است. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل داده Morning Consult، در حال حاضر، 7 درصد از آمریکایی‌ها (تقریباً 10 میلیون نفر) رمزارز ADA هولد می‌کنند. قابل ذکر است که این رقم تا ژانویه 2022 (دی 1400)، به 4 درصد می‌رسید که تقریباً رشدی 100 درصدی از آن زمان را نشان می‌دهد.

مالکیت کاردانو

دلیل محبوبیت کاردانو علیرغم افت قیمت

افزایش پذیرش کاردانو را می‌توان به قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن نسبت داد که باعث شده است تعداد فزاینده‌ای از کاربرانی که به دنبال کسب سود از دارایی‌های خود هستند، به سمت این دارایی جذب شوند. سرویس استیکینگ کاردانو که یک سرویس مالی غیرمتمرکز است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نگه‌داشتن و اعتبارسنجی تراکنش‌ها در این شبکه بلاکچین، جوایزی کسب کنند. در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد درآمدهای غیرفعال میان فعالان بازار محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در این میان، کاردانو با پاداش سالانه بیش از 3٪ گزینه‌ای ایده‌آل ارائه کرده است.

بر اساس داده‌های Staking Rewards، حدود 62 درصد از کل توکن‌های در گردش کاردانو در حال حاضر استیک شده است، که نشان می‌دهد این سرویس گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاران است. به همین دلیل، اکنون کاردانو از نظر شبکه‌های دارای بالاترین پاداش استیکینگ، پس از اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) در رتبه سوم قرار دارد. علاوه بر این، محبوبیت صرافی‌های متمرکز در میان کاربران ایالات متحده به افزایش تعداد سپرده‌گذاران کمک کرده است، به طوری که ده‌ها میلیون نفر به طور بالقوه رمزارز ADA را از طریق این پلتفرم‌ها استیک می‌کنند.

علاوه بر این، کاردانو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال از نظر تمرکززدایی، برتری آشکار خود را حفظ کرده است. جامعه کاردانو به طور فعال برای تمرکززدایی بیشتر از طریق پیشرفت و توسعه این پلتفرم، به ویژه پروپوزال بهبود کاردانو CIP-1694، تلاش می‌کنند. در اواخر ماه می (اوایل خرداد)، چارلز هاسکینسون ضمن تاکید دوباره بر اهمیت تمرکززدایی استدلال کرد که هدف آنها ساخت این شبکه به شیوه‌ای است که مانند زنگ خطری برای سایر ارزهای دیجیتال عمل کند.

در همین راستا، روز جمعه 23 ژوئن (2 تیر)، شرکت توسعه دهنده بلاکچین کاردانو یعنی این‌پوت اوت‌پوت (IOG) پروژه Project Catalyst را راه‌اندازی کرد که یک صندوق نوآوری غیرمتمرکز از اکوسیستم کاردانو با هدف تقویت توسعه و رشد این شبکه بلاکچین است. این شرکت مبلغ قابل توجه 50 میلیون توکن ADA را برای این منظور تخصیص داده است که آن را به بزرگترین استخر نقدینگی این اکوسیستم تا به امروز تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، معماری منحصربه‌فرد این شبکه تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان را به خود جذب کرده است که در درجه اول به دلیل ویژگی‌های فریبنده آن، مانند کارمزد پایین و سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها است. در نتیجه، توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای به سمت این پلتفرم کشیده شده‌اند، به طوری که اکنون 1259 پروژه فعال در بستر این شبکه ساخته شده و 130 پروژه به تازگی راه‌اندازی شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  zycrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array