به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه گاوها (خریداران) موفق شدند مقاومت 16 دلاری را شکست دهند، سولانا (SOL) در یک روند صعودی کوتاه مدت قرار گرفت. هرچند، قدرت این روند صعودی در بازه‌های زمانی بالاتر چندان زیاد نبود. این نشان می‌دهد که گاوها احتمالاً نزدیک به مقاومت 20 دلاری قدرت خود را تاحدودی از دست می‌دهند.

شایان ذکر است که طی ده روز گذشته دامیننس تتر (USDT) کاهش چشمگیری داشت و این اتفاق با رالی اخیر بازار کریپتو همزمان شد. در این میان بیت کوین (BTC) به طور خاص، سهم بزرگی از این جهش بازار را به خود اختصاص داد.

فتیله کندل چهار ساعته سولانا (SOL) به قدرت بیشتر خریداران اشاره دارد

در حالی که گاوها برای یک حرکت صعودی دیگر آماده می‌شوند، سولانا تراز 16.1 دلار را دوباره لمس کرد. در حال حاضر، این دارایی دیجیتال با افزایش 9.45 درصدی طی هفت روز، در آستانه کانال 17 دلار در نوسان است.

در نمودار 4 ساعته سولانا می‌بینیم که از روز 15 ژوئن (25 خرداد) یک سری کف‌های بالاتر تشکیل شده است. به علاوه اینکه روز 21 ژوئن (31 خرداد) با عبور از پایین‌ترین سقف اخیر خود ساختار نزولی بازار را با موفقیت شکسته است. تشکیل سقف‌ها و کف‌های بالاتر متوالی، شروع روند صعودی را در نمودار چهار ساعته تایید می‌کند.

نمودار چهار ساعته سولانا
نمودار چهار ساعته سولانا (SOL/USDT)؛ منبع: TradingView

با این حال، نمودار روزانه همچنان نزولی باقی مانده است. در این بازه زمانی، دو تراز 18.66 دلار و 22.3 دلار، سطوح مهمی هستند که گاوها باید از آنها عبور کنند. در همین حال، نمودار چهار ساعته نیز وجود مقاومت‌های مهم در منطقه 18.66 و 19.3 دلار را نشان می‌دهد. یک بلوک سفارش نزولی نیز در این ناحیه مشاهده می‌شود که با رنگ قرمز مشخص شده است.

از این رو، هم بر اساس ساختار بازار و هم بر اساس حرکات هفته گذشته، حرکت به سمت این سطوح مقاومتی محتمل است. اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) سولانا نیز از مقاومت محلی خود گذشته است. بنابراین، این افزایش فشار خرید می‌تواند قیمت را افزایش دهد.

تلاش گاوها برای حفظ روند صعودی سولانا (SOL)

روز 22 ژوئن (1 تیر)، زمانی که قیمت سولانا از 17.4 دلار به 16.8 دلار کاهش یافت، نرخ بهره باز نزدیک به 19 میلیون دلار کاهش پیدا کرد. این اتفاق نشان دهنده دلسرد شدن گاوها و غلبه احساسات نزولی در بازار بود.

بهره باز سولانا
نمودار بهره باز در معاملات فیوچرز سولانا (SOL)؛ منبع: Coinalyze

از آن زمان تاکنون، بهره باز و قیمت سولانا همگام با هم بهبود یافته‌اند و احساسات کوتاه مدت در بازار بار دیگر صعودی به نظر می‌رسند. هرچند، پیش‌بینی می‌شود در روز پایانی هفته این روند متوقف شده و در جلسه معاملاتی روز دوشنبه از سر گرفته شود. از سوی دیگر، نرخ تامین مالی که در طول این روند نزولی منفی بود، یک بار دیگر به محدوده مثبت بازگشته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array