به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس ایمیلی که این شرکت در تاریخ 23 ژوئن (2 تیر) برای برخی از مشتریان خود ارسال کرد، کارت‌های نقدی ارائه شده از طریق سرویس پرداخت رمزارزی وایرکس (Wirex) ممکن است در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) متوقف شوند. تهدید به توقف با لغو مجوز UAB PayrNet، ارائه‌دهنده کارت وایرکس توسط بانک مرکزی لیتوانی آغاز شد.

این خبر پس از آن منتشر شد که رقیب وایرکس، کریپتو‌پی (Cryptopay)، نیز اعلام کرد که ممکن است به دلیل همین مشکل، کارت‌هایش در منطقه از کار بیفتند.

وایرکس یک برنامه پرداخت چند ارزی است که دارای رمپ‌های داخلی و خارجی فیات و همچنین کارت‌های نقدی است. در سال 2020 (1399) ادعا کرد که بیش از 3 میلیون کاربر در سراسر اروپا و آسیا دارد.

ویرکس

“در ایمیل ارسال شده به مشتریان آمده است که شریک کارت فعلی ما با مشکلاتی روبه‌رو شده است و این باعث ایجاد وقفه در خدمات کارت نقدی برای مشتریان منطقه اقتصادی اروپا می‌شود. این اختلال هیچ تاثیری بر توانایی شما برای دسترسی به وجوه خود از طریق سایر ابزارهای وایرکس، مانند سرویس IBAN ما، یا از طریق انتقال و خرید ارز دیجیتال در برنامه وایرکس ندارد. مشتریان نیازی به انجام هیچ اقدامی در نتیجه این اطلاعات ندارند، زیرا وجوه در برنامه نگهداری می‌شود و تحت تأثیر مشکل خدمات کارت قرار نمی‌گیرند.”

وایرکس اظهار داشت که علت مشکل UAB PayrNet است، هیچ مشکلی در سیستم وایرکس نیست.

در 22 ژوئن (1 تیر)، بانک لیتوانی اعلام کرد که مجوز مؤسسه پول الکترونیکی UAB PayrNet را به دلیل نقض جدی، سیستماتیک و چندگانه اقدامات قانونی لغو می‌کند. در میان اتهامات دیگر، بانک مرکزی مدعی شد که PayrNet به درستی مقررات مبارزه با پولشویی را برای جلوگیری از استفاده از خدمات خود برای تامین مالی غیرقانونی اجرا نکرده است.

بانک لیتوانی در بیانیه خود مدعی شد که وجوه مشتریان امن است و گفت که آنها در حساب‌های اختصاصی جداگانه محافظت می‌شوند.

کوین تلگراف تلاش کرده است از طریق ایمیل با UAB PayrNet تماس بگیرد اما تا زمان انتشار پاسخی دریافت نکرده است. بر اساس ترجمه گوگل از متن سایت خبری لیتوانیایی Verslo Žinios، مدیراستفناس کوتی (PayrNet، Stephenas Couttie)، بنا بر گزارش‌ها ادعا کرد که اقدامات بانک مرکزی برای تخلفات انجام شده کافی نیست.

وایرکس در ایمیل خود به مشتریان گفت که برای رسیدگی به خدمات کارت نقدی خود به ترنزکت پیمنت ملت لیمیتد (Transact Payments Malta Limited) تغییر می‌کند. این طرح قبلاً در دست اجرا بود، اما با توجه به مشکلات موجود در حال تسریع است. PayrNet و ترنزکت سخت کار می‌کنند تا زمانی که سیستم کارت نقدی خود را در اسرع وقت دوباره راه‌اندازی کند.

در این بین، مشتریان در منطقه EEA ممکن است نتوانند از کارت‌های خود استفاده کنند.

وایرکس در دو سال گذشته خدمات خود را گسترش داده است. در آگوست 2022 (مرداد 1401)، با 1inch همکاری کرد تا مبادلات توکن مبتنی بر کیف پول را به مشتریان خود ارائه دهد. در فوریه 2022 (بهمن 1401)، با شبکه آوالانچ یکپارچه شد و به کاربران اجازه داد AVAX را واریز کرده و آن را از طریق کارت نقدی خرج کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array