به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، فابیو پانتا (Fabio Panetta)، یکی از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا (ECB)، آینده تاریکی را برای رمزارزها بیان کرده است، که در آن از دارایی‌های دیجیتال ممکن است برای چیزی بیشتر از قمار در میان سرمایه‌گذاران استفاده شود.

پانتا در سخنانی کتبی برای یک پنل در کنفرانس سالانه بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی در 23 ژوئن (2 تیر) گفت که درک کریپتو در میان سرمایه‌گذاران به‌عنوان ذخیره‌ای قوی از ارزش در اواخر سال 2021 (1400) و در سال 2022 (1401) شروع به از بین رفتن کرد؛ زمانی که کل سرمایه بازار کاهش بیشتری پیدا کرد. بیش از 1 تریلیون دلار به گفته این مقام بانک مرکزی اروپا، ماهیت بسیار بی‌ثبات دارایی‌های رمزارزی، آنها را برای قمار مناسب کرده است و قانون‌گذاران جهانی باید با آن برخورد کنند.

پانتا می‌گوید: «با توجه به محدودیت‌هایی که دارند، کریپتو به شکلی از امور مالی مبتکرانه و قدرتمند تبدیل نشده‌اند، بلکه در عوض به شکلی از ضرر تبدیل شده‌اند. اکوسیستم کریپتو مملوء از شکست‌های بازار و اثرات خارجی منفی است و تا زمانی که تدابیر نظارتی مناسبی در نظر گرفته نشود، ناچار است اختلالات بیشتری در بازار تجربه کند.

او اضافه کرد:

“سیاست‌گذاران باید از حمایت از صنعتی که تاکنون هیچ منفعت اجتماعی نداشته و به طور فزاینده‌ای در تلاش است تا با سیستم مالی سنتی ادغام شود، هم برای کسب مشروعیت به عنوان بخشی از آن سیستم و هم برای بازگرداندن آن، محتاط باشند.”

اروپا

“کریپتو برای جذب سرمایه گذاران جدید به ایجاد مداوم روایت‌های جدید تکیه کرده است، اما نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند. سیاست‌گذاران باید نسبت به حمایت از صنعتی که تاکنون هیچ منفعتی برای جامعه نداشته است محتاط باشند.”

بانک مرکزی اروپا (@ecb) 23 ژوئن 2022

پانتا ادعا کرد که امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی تراکنش‌های رمزارزی قابل دستیابی است و گفت تغییرناپذیری بلاکچین‌ها جنبه‌ای منفی از فضا است، زیرا تراکنش‌ها اغلب قابل برگشت نیستند. او از فروپاشی FTX و همچنین شکایت اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از بایننس به عنوان کاستی‌های اساسی اکوسیستم یاد کرد.

این مقام بانک مرکزی اروپا گفت: “علاقمندان رمزارزها بهتر است به یاد داشته باشند که فناوری جدید ریسک مالی را از بین نمی‌برد. این مورد مانند فشار دادن یک بادکنک از یک طرف است: شکل آن تغییر می‌کند، تا زمانی که از طرف دیگر بیرون بیاید. و اگر بادکنک پر از هوای گرم باشد، ممکن است برای مدتی بالا بیاید، اما در نهایت می‌ترکد.”

پانتا قبلاً از بخش‌هایی از برنامه‌های بانک مرکزی اروپا برای یک یورو دیجیتال حمایت کرده بود که در حال حاضر توسط بانک مرکزی در حال تحقیق است. او همچنین ممنوعیت دارایی‌های رمزارزی با ردپای بیش از حد اکولوژیکی را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با خطرات محیط‌ زیست پیشنهاد کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array