به گزارش ایران دکونومی، بازارهای جهانی طلا در روز جمعه (2 تیر) اندکی جهش کردند، زیرا سطح فیبوناچی 61.8 درصدی به عنوان حمایت دوباره وارد میدان شده است.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

بازارهای طلا در روز جمعه اندکی صعودی شدند، زیرا فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصدی حمایت ویژه‌ای را ارائه کرده است. درست در زیر آن، ما متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) را داریم که احتمالاً حمایت زیادی در زیر آن وجود دارد و مورد توجه معامله‌گران قرار خواهد گرفت. از این گذشته، ما باید کاهش رشد جهانی اقتصاد را هم زیر نظر داشته باشیم، چرا که برخی از مردم در این مرحله از طلا برای حفظ ثروت استفاده خواهند کرد.

ما طی دو هفته گذشته شاهد منفی‌های زیادی در این بازار بوده‌ایم، و به همین دلیل افت قیمتی در بازار مشاهده شد، که احتمال ورود خریداران طلا در بازار را بالا می‌برد. اگر قرار باشد بازار به روند صعودی خود ادامه دهد، سطح 1950 دلار منطقه‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، به خصوص که نزدیک به سطح حمایت قبلی قرار دارد و بنابراین فشار خرید قابل توجهی ممکن است در این مرحله رخ دهد. با این حال، اگر بخواهیم به زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسیم، سطح فیبوناچی 61.8 درصد را از دست می‌دهیم.

در این صورت، احتمالاً شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار به کانال 1800 دلار خواهیم بود. با حرکت به زیر متحرک نمایی 200 روزه، احتمالاً ریزش قیمت مشاهده شود. اگر بتوانیم برگردیم و متحرک نمایی 50 روزه را به سمت بالا سوق دهیم، این امکان وجود دارد که بازار بتواند بسیار بالاتر برود، شتاب این حرکت شاید سطح 2000 دلار و حتی سطح 2050 دلار را هدف قرار دهد.

مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در حال حاضر ارزش شاخص دلار ایالات متحده است که می‌تواند دردسر زیادی را در مسیر صعود طلا ایجاد کند. اما به خاطر داشته باشید که این همبستگی در طی سال جاری اندکی کاهش یافته است. به این معنی که با هر بار بالا رفتن شاخص دلار، قرار نیست طلا سقوط کند. در حال حاضر با توجه به کاهش‌های اخیر احتمال رفتار پر سر و صدا بیش از هر زمان دیگری است.

بررسی هفتگی طلای جهانی

بازارهای طلا در طول هفته معاملاتی به میزان قابل توجهی افت کرده و نسبت به هفته قبل به نقاط پایین‌تر کندل شکسته‌اند. در نهایت، این بازاری است که در گذشته مدتی طولانی صعودی بوده است. و در حال حاضر در حال اصلاح و عقب نشینی است. زمانی که تغییر روند به شکل کامل صورت گیرد، شاید به سطح 1950 دلار  و حتی 2000 دلار برسیم، که رقم بزرگ، گرد و روان‌شناختی مهمی است و منطقه‌ای است که توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

با این حال، اگر بخواهیم برگردیم و به زیر کندل برسیم، می‌توانیم به میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای (EMA 50) که زیر سطح 1900 دلار است، حرکت کنیم. در این سناریوی کلی، این احتمال وجود دارد که همچنان شاهد ورود خریداران به بازار باشیم.

در نهایت، بازار احتمالاً بسیار پر سر و صدا خواهد بود، زیرا نگرانی‌های زیادی در مورد اقتصاد جهانی وجود دارد، و همین باعث می‌شود خریداران جدیدی جهت حفظ دارایی‌های خود وارد بازارهای طلا شوند.

منبع: fxempire ، fxempire

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array