به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در هفته گذشته، سولانا (SOL) موج کاهشی بزرگی را از ناحیه 23.50 دلاری آغاز کرد. خرس‌ها (فروشندگان) موفق شدند قیمت سولانا را به زیر منطقه حمایتی 22 دلار کشانده و یک موج نزولی مشابه با بیت‌کوین و اتریوم برای آن ایجاد کنند. این روند ریزش حتی تا زیر منطقه حمایت 20.50 دلاری ادامه یافت.

حضور گاوها (خریداران) در این ناحیه باعث شد روند کاهش قیمت نزدیک به 20.21 دلار متوقف و قیمت به مرحله تحکیم وارد شود. در حال حاضر، سولانا همچنان در کانال 20 دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 100 چهار ساعته خود معامله می‌شود. یک خط روند نزولی اصلی نیز با مقاومتی نزدیک به 21.60 دلار در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا / دلار آمریکا (SOL/USD) به چشم می‌خورد.

در صورتی که خریداران بتوانند حضور خود را در این ناحیه حفظ کنند، قیمت در مسیری صعودی شروع به حرکت کرده و در نزدیکی تراز 21 دلار با اولین مقاومت مهم خود برخورد می‌کند. گفتنی است که این مقاومت در نزدیکی سطح فیبوی اصلاحی 23.6% حرکت نزولی سقف نوسانی 23.50 دلار به کف 20.21 دلاری واقع است.

نمودار سولانا

نمودار چهار ساعته قیمت جفت ارز SOLUSD، منبع: TradingView.com

مقاومت مهم بعدی نیز نزدیک به تراز 21.50 دلار و خط روند مذکور قرار دارد. بعد از عبور از این ناحیه مقاومتی، قیمت به سمت یک مانع سرسخت در نزدیکی کانال 21.80 دلار و سطح فیبوی اصلاحی 50% حرکت خواهد کرد. شکست صعودی این مانع مهم می‌تواند با جهش به سمت تراز 22.80 دلار همراه شود. تداوم بیشتر این روند صعودی از این ناحیه می‌تواند سولانا (SOL) را به سمت کانال 24 هزار دلار سوق دهد.

کاهش قیمت سولانا (SOL)

بر خلاف سناریوی صعودی فوق، اگر سولانا (SOL) نتواند مقاومت 21.60 دلاری را با قاطعیت پشت سر بگذارد، به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد. اولین حمایت در این روند نزولی نزدیک به سطح 20.20 دلار سر راه فروشندگان قرار می‌گیرد تا مانع از سقوط قیمت به سمت تراز 19.80 دلار شود. ولی شکست نزولی قیمت به زیر ناحیه مذکور، سولانا را تا مرز 19.20 دلار و حتی حمایت کلیدی 18 دلاری پایین خواهد کشید.

در نمودار چهار ساعته جفت‌ارز SOL/USD، اندیکاتور مَکدی (MACD) در منطقه نزولی شتاب خود را از دست می‌دهد و شاخص مقاومت نسبی (RSI) پایین‌تر از خط میانی (سطح 50) در حرکت است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

 

منبعnewsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array