به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شبکه بلاکچین لایت کوین (LTC) اعلام کرده است که در نظر دارد سومین رویداد هاوینگ مورد انتظار خود را ظرف 39 روز آینده انجام دهد. این به‌روزرسانی بلاکچین که در حال حاضر برای تاریخ 2 آگوست 2023 (11 مرداد) برنامه‌ریزی شده است، پس از یک چرخه چهار ساله یا پس از استخراج 840 هزار بلوک، پاداش ماینینگ را از 12.5 واحد LTC به 6.25 واحد تقلیل می‌دهد.

به بیان ساده، رویداد هاوینگ یک ویژگی داخلی در پروتکل بلاکچین لایت کوین برای کنترل تورم است. علاوه بر این، این رویداد پیش از این دو مرتبه، یعنی در سال 2015 و بار دیگر در سال 2019 در این شبکه رخ داده است. در سال 2015، اولین هاوینگ در ارتفاع بلوک 840،000 و پس از آن دومین رویداد در سال 2019 در ارتفاع بلوک 1،680،000 اتفاق افتاد.

تاثیر هاوینگ لایت کوین

تجربه ثابت کرده است که سرمایه‌گذاران بازار کریپتو می‌توانند روی چنین رویدادی حساب کنند، چرا که از منظر اقتصادی، زمانی که عرضه یک دارایی کمیاب‌تر می‌شود، در حالی که تقاضای آن ثابت مانده یا حتی افزایش می‌یابد، همواره فشاری صعودی بر قیمت وارد می‌کند. در نتیجه، رویداد هاوینگ آینده ممکن است باعث افزایش روند صعودی لایت کوین (LTC) شود.

بر اساس داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، در حال حاضر، ارزش بازار لایت کوین در حدود 6.73 میلیارد دلار است و قیمت آن به حدود 92 دلار می‌رسد که بیش از 6 درصد رشد در تایم فریم روزانه و 18.75 درصد افزایش قیمت در طول یک هفته را نشان می‌دهد. بدیهی است که در چنین شرایطی، لایت کوین جایگاه خاصی را در بازار کریپتو به خود اختصاص داده است.

نمودار هفتگی قیمت لایت کوین (LTC)
نمودار هفتگی قیمت لایت کوین (LTC)؛ منبع: coinmarketcap

علاوه بر این، اکنون پاداش استخراج روزانه لایت کوین تقریباً به 636912 دلار یا 7200 واحد LTC می‌رسد؛ رقمی که پس از رویداد هاوینگ، کاهش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. علیرغم نرخ سختی شبکه لایت کوین که اکنون برابر 25.4855 M بوده و هش ریت آن که 816.42 TH/s است، هیچ نگرانی میان استخراج کنندگان لایت کوین احساس نمی‌شود و این نشان‌دهنده احساسات قوی بازار است.

علاوه بر جذابیت لایت‌کوین در میان فعالان بازار کریپتو، توییت‌های اخیر پست شده از حساب رسمی لایت‌کوین در توییتر نشان می‌دهد که با ۱۶۷ میلیون تراکنش روزانه، استفاده از آن برای پرداخت‌ها در بالاترین سطح خود قرار دارد. این دارایی دیجیتال، از نظر نقدینگی نیز در بین تمام رمزارزها، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. تعداد رو به رشدی از توسعه‌دهندگان نیز به طور فعال در شبکه لایت کوین در حال فعالیت هستند.

نگاهی به آینده

در چشم‌انداز غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال، تنها “زمان” است که می‌تواند نشان ‌دهد رویداد هاوینگ چگونه بر مسیر حرکات قیمت لایت کوین تأثیرگذار خواهد بود. اما با توجه به این پویایی قانع کننده، به نظر می‌رسد لایت کوین برای یک سفر هیجان‌انگیز آماده می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: thenewscrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array