به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم بلاکچین آلگوراند (ALGO) از راه‌اندازی یک نسخه به‌روزرسانی جدید خبر داده است که قرار است ویژگی‌های کلیدی جدیدی را با هدف ساده‌سازی روند توسعه اپلیکیشن‌ها به این شبکه اضافه کند.

این نسخه به‌روزرسانی که اکنون در شبکه اصلی راه‌اندازی شده است، زمان بلوک را به حدود 3.3 ثانیه کاهش داده و در عین حال، نهایی شدن فوری تراکنش را تضمین می‌کند. این ویژگی، نشان‌دهنده افزایش بیش از 10 درصدی سرعت پردازش تراکنش‌ها در این شبکه بوده و می‌تواند موقعیت آلگوراند را به عنوان یک پلتفرم بلاکچین پیشرو تقویت کند.

افزودن استانداردهای جدید در آخرین ارتقاء پروتکل آلگوراند (ALGO)

قابلیت آلگوراند در نهایی‌سازی فوری تراکنش‌ها و بهبود سایر عملکردها، برنامه‌های کاربردی مبتنی بر شبکه آلگوراند را قادر می‌سازد تا در عین بهره‌مندی از امنیت و تمرکززدایی ذاتی فناوری بلاکچین، تجربه کاربری در سطح برنامه‌های سنتی وب2 (Web2) ارائه کنند.

یکی از جدیدترین محصولات و پیشرفت‌هایی که در دسترس توسعه‌دهندگان در شبکه آلگوراند قرار گرفته است، Simulate نام دارد که شبیه‌ساز قدرتمندی برای قراردادهای هوشمند است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا قبل از استقرار در شبکه اصلی (Mainnet) وجود هرگونه مشکلی را به‌دقت بررسی، شناسایی و اصلاح نمایند.

این محصول خوانش فراگیر و چندبعدی داده‌های بلاکچین را نیز امکان‌پذیر می‌کند و دیدی واضح و قابل تنظیم از بلاکچین را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. از جدیدترین ویژگی‌هایی که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دارد می‌توان به قابلیت اشتراک‌گذاری منابع گروهی برای فراخوان برنامه، کنترل تایم استمپ devmode برای آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و اندپوینت‌های جدید Algod برای به‌روزرسانی وضعیت گروه تراکنش‌ها اشاره کرد.

کاندویت (Conduit) ابزار دیگری برای دسترسی انعطاف‌پذیر و راحت به داده‌ها است. این فناوری توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا راهکارهای داده خود را اجرا کنند و به داده خاص مورد نیاز خود به شیوه‌ای ساده، انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه دسترسی داشته باشند.

با وجود این قابلیت‌های جدید، سازندگان برنامه‌های کابردی می‌توانند از طریق مجموعه‌ داده‌های سفارشی‌شده و آزمایش‌های سریع‌تر و کارآمدتر، برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp‌های) با کیفیت‌تری را با سرعت بیشتر به بازار عرضه کنند.

به طور کلی، ارتقاء پروتکل اصلی آلگوراند یک گام مهم رو به جلو برای این شبکه بلاکچین در راستای نهایی کردن سریع‌تر تراکنش‌ها و ارائه ویژگی‌های جدید برای توسعه برنامه کاربردی است. با این قابلیت‌های جدید، الگوراند در موقعیت خوبی برای پیشروی در فضای بلاکچین و فراهم کردن ابزارهای مورد نیاز توسعه‌دهندگان برای ساخت نسل بعدی برنامه‌های غیرمتمرکز قرار می‌گیرد.

امید به آغاز یک رالی تازه برای رمزارز بومی آلگوراند (ALGO)

به گفته زاک هامفریز (Zach Humphries)، سرمایه‌گذار و معامله‌گر معروف رمزارزها، در حال حاضر، رقابت تنگاتنگی میان بلاکچین‌های لایه ۱ برای جذب توسعه‌دهندگان و کاربران به اکوسیستم‌های خود در جریان است و آلگوراند با آخرین به‌روزرسانی پروتکل خود به عنوان یک رقیب قدرتمند در این میدان ظاهر شده است.

این ارتقاء به طور قابل توجهی سرعت و کارایی این پلتفرم را بهبود بخشیده و آن را به گزینه‌ای جذاب برای توسعه‌دهندگانی تبدیل کرده است که به دنبال یک پلتفرم بلاکچین با قابلیت مدیریت حجم ترافیک بالا هستند.

در مقایسه با شبکه اتریوم که اکنون بر بازار تسلط دارد، سرعت و کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه به‌مراتب بهتر است. اتریوم اخیراً با ازدحام شدید شبکه و کارمزدهای بسیار بالای تراکنش‌ها مواجه شده است که استفاده کامل از این پلتفرم را برای کاربران و توسعه‌دهندگان دشوار می‌کند.

ارتقاء اخیر پروتکل آلگوراند با کاهش زمان بلوک و سریعتر و ارزان‌تر کردن تراکنش‌ها به این مشکلات پایان داده و در نتیجه تجربه کاربری بهتری را برای کاربران ارائه می‌کند.

گفتنی است که اخبار مرتبط با ارتقاء پروتکل آلگوراند تأثیری صعودی بر قیمت توکن اصلی آن یعنی ALGO داشته است. در حالی که این توکن بعد از ثبت بالاترین سطح سالانه خود در ماه فوریه (بهمن 1401) یعنی 0.29858 دلار، رکود قابل توجهی را تجربه کرده است، با این حال طی هفت روز گذشته بیش از 13 درصد افزایش یافته و به قیمت 0.12670 دلار رسیده است.

نمودار آلگوراند
نمودار هفتگی قیمت آلگوراند. منبع: coinmarketcap

با وجود دستاوردهای اخیر، رمزارز ALGO همچنان در نزدیکی تراز  0.1520 دلاری با دیوار مقاومتی قدرتمندی روبه‌رو است که برای ادامه روند صعودی خود باید از آن عبور کند. اگر این دارایی دیجیتال بتواند بر این خط مقاومت غلبه کند، احتمالاً سطوح 0.1751 دلار و 0.20 دلار که در طول روند نزولی اخیر از دست رفته بودند را دوباره بازیابی خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array