به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک هکر نرم‌افزار کارکشته با هک کردن سیستم خودروهای تسلا موفق به کشف حالت “Elon Mode” شده است. این حالت مخصوص، به رانندگان اجازه می‌دهد که بدون نیاز به هیچ‌گونه نظارت و کنترلی، وظیفه رانندگی اتوماتیک را تمام و کمال به خودروی برقی خود بسپارند.

به‌نظر می‌رسد که مدیرعامل کمپانی تسلا، ایلان ماسک، این حالت رانندگی مخصوص به خود را برای رانندگی تمام‌اتوماتیک در این خودروها توسعه داده باشد.

این حالت ویژه و البته پنهان با نام “Elon Mode” توسط هکر نرم‌افزاری تسلا با یوزرنیم @greentheonly کشف شده است. این هکر ناشناس سالهاست که به‌طور ویژه بر کدنویسی و سیستم نرم‌افزاری خودروهای تسلا متمرکز شده و دستاوردهای زیادی نیز در این زمینه داشته است.

Elon Mode

حالت Elon Mode در خودروهای تسلا

بعد از کشف این حالت ویژه، این هکر ناشناس شخصاً تصمیم به امتحان حالت “Elon Mode” گرفت و تصاویر و ویدیوهایی نیز از تلاش خود به اشتراک گذاشت. او به‌طور دقیق نحوه دسترسی و فعالسازی تنظیمات “Elon Mode” را به اشتراک نگذاشته است، اما این اطمینان‌خاطر را به کاربران داد که این حالت کاملاً واقعی است و وجود دارد.

این هکر ناشناس متوجه شد که هنگام رانندگی با حالت “Elon Mode” و به کمک سیستم نرم‌افزاری FSD، خودروی تسلا هیچ نیازی به نظارت یا توجه او ندارد.
سیستم نرم‌افزاری FSD (Full Self-Driving) تسلا، سیستم دیداری و هوشمند کمک راننده تسلا است که در حال حاضر نسخه بتای آن با قیمت 15 هزار دلار در دسترس مشتریان قرار دارد.

بعد از 600 مایل رانندگی با خودروی تسلا در حالت “Elon Mode” این هکر با هیچ مشکل خاصی روبه‌رو نشد. اما در نوشته‌های خود در توییتر به این نکته اشاره کرد که سیستم FSD در بزرگراه‌ها با سرعت کمتری ماشین را هدایت می‌کند و یا اینکه ناگهان لاین عوض می‌کند.

هنوز مشخص نیست که این نسخه از سیستم نرم‌افزاری FSD چه زمانی به عموم عرضه خواهد شد، اما در دسامبر سال گذشته ماسک وعده نسخه‌ای بهبودیافته و بدون مشکل را به مشتریان خود داده بود.

این هکر ناشناس با تاکید بر این نسخه که سیستم هوشمند فعلی تسلا بسیار پیشرفته‌تر و امن‌تر از نسخه سال 2017 این کمپانی است، تا حدی خیال کاربران را راحت کرد.
با توجه به اینکه او مکرراً از تمهیدات امنیتی تسلا گذر کرده و دائماً سیستم و کدنویسی خودروهای این کمپانی را هک می‌کند، این هکر اظهار کرد که میزان سیستم‌های امنیتی‌ای که تسلا برای خودروها و رانندگان آنها درنظر گرفته در مقایسه با دیگر رقبا بسیار بهتر و قابل‌اطمینان‌تر است.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array