به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تسلط بیت کوین، معیاری که نشان می‌دهد که بیت کوین چقدر از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد، از مرز 50 درصد عبور کرده است.

بر اساس داده‌های تریدینگ ویو (TradingView)، در 19 ژوئن (29 خرداد) در ساعت 6 بعد از ظهر به وقت UTC، تسلط بیت‌کوین به بالای 50 درصد رسید و از آن زمان به 49.9 درصد در زمان انتشار رسید.

این بدان معناست که بیت کوین به تنهایی نیمی از کل ارزش بازار 1.1 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. بر اساس داده‌های کوین‌گکو (Coingecko)، ارزش فعلی بازار بیت کوین 519 میلیارد دلار است.

قابل توجه است که تسلط بر بازار بیت کوین از 27 نوامبر 2022 (6 آذر 1401) بیش از 10.5 درصد افزایش یافته است، افزایشی که تا حد زیادی ناشی از سرمایه گذارانی است که در پی بحران FTX و در بحبوحه بررسی‌های نظارتی فزاینده به دارایی‌های رمزارزی پرچمدار به عنوان پناهگاه امن نگاه می‌کنند.

در حالی که تسلط بیت کوین در هشت ماه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، تسلط اتر بر بازار در بخش بهتری از سال در حدود 20 درصد ثابت بوده است. ارزش ترکیبی بیت کوین و اتر در حال حاضر تقریباً 70 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

مایکل سیلر (Michael Saylor)، یکی از بنیان‌گذاران مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و بیت کوین بول (Bitcoin bull)، معتقد است که تسلط بیت کوین در بازار در سال‌های آینده به 80 درصد خواهد رسید، زیرا افزایش فشار نظارتی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار باعث می‌شود که استیبل کوین‌ها و اکثر دارایی‌های رمزارزی دیگر از بین بروند.

وضوح مقررات با از بین بردن سردرگمی و اضطرابی که سرمایه‌گذاران نهادی را متوقف کرده است، پذیرش بیت کوین را هدایت می‌کند. تسلط بیت کوین همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد، زیرا صنعت کریپتو در بیت کوین به جریان اصلی تبدیل می‌شود.

— مایکل سیلر (@saylor) 13 ژوئن 2023

سیلر با اشاره به اینکه بیت کوین تنها ارز دیجیتالی است که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری گنسلر (Gary Gensler) به عنوان یک کالا برچسب گذاری کرده است، افزود: «بیت کوین کالای دیجیتالی جهانی است که در این صنعت به رسمیت شناخته شده است.» SEC اکنون در مجموع 68 ارز دیجیتال را به عنوان اوراق بهادار اعلام کرده است.

شرکت تحقیقاتی رمزارز سنتیمنت (Santiment) همچنین به ثبت نام غول سرمایه‌گذاری بلک راک (Blackrock’s) برای ETF بیت‌کوین به عنوان یکی از محرک‌های اصلی افزایش قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته اشاره می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array