به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مقامات محلی در سنگاپور اعلام کردند که کاوش مرتبط با آزمایشگاه‌های ترافرم دو کوان (Terraform Do Kwon) را آغاز کرده‌اند.

طبق گزارش بلومبرگ، پلیس سنگاپور در 6 مارس (15 اسفند) ایمیلی ارسال کرد که در آن گفت: تحقیقات در رابطه با آزمایشگاه‌های ترافرم آغاز شده است. این ایمیل همچنین اضافه کرد که تحقیقات در جریان است و دو کوان در حال حاضر در شهر نیست.

ماه گذشته، در 16 فوریه (27 بهمن)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) آزمایشگاه‌های کوان و ترافرم را در یک دادخواست جدید به کلاهبرداری متهم کرد.

برخی از صداها در فضای کریپتو از این شکایت به عنوان راهی برای SEC برای پیگیری استیبل کوین‌ها با شکایت‌های آینده انتقاد کرده‌اند.

کوان

در همین حال، تحقیقات SEC نشان داد که کوان حدود 10,000 بیت کوین را از پلتفرم ترا و بنیاد لونا (Luna) حذف کرد، که در نهایت به فیات تبدیل شد. در مجموع، SEC مدعی است که کوان از زمان فروپاشی اولیه این پلتفرم، بیش از 100 میلیون دلار بیت کوین را پولشویی کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، کوان هیچ نظری نداده است. یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه ترافرم در طول این رسوایی در رسانه‌های اجتماعی فعال بوده است. با این حال، او از ابتدای فوریه (اسفند) تاکنون توییتی ارسال نکرده است.

ریشه کل این حماسه به ماه می 2022 (اردیبهشت 1401) بازمی‌گردد، زمانی که استیبل کوین ترا یو‌اس‌دی (UST) پگ خود را با دلار آمریکا از دست داد. فروپاشی متعاقب اکوسیستم ترا با زیان نزدیک به 40 میلیارد دلار، باعث انفجار بزرگی در بازار دارایی دیجیتال شد.

آزمایشگاه ترافرم همچنین توسط مقامات در کره جنوبی مورد بررسی قرار گرفته است، جایی که حکم دستگیری کوان صادر شده است. پلیس کره جنوبی در تلاش برای یافتن کوان به صربستان سفر کرد.

در 15 فوریه (26 بهمن)، دادستان‌های کره جنوبی برای دستگیری یک مدیر تجارت الکترونیک محلی که متهم به پذیرش ترا (LUNA) برای تبلیغ ترا لبز (Terra Labs) شده بود، درخواست کردند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array