به گزارش ایران دکونومی، در بازار فلزات گرانبها، قیمت طلا به بالای مقاومت 1950 دلار برگشته، زیرا شاخص دلار آمریکا تا حدودی قدرت خود را از دست داده است. و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران تنها یک افزایش دیگر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال جاری را پیش‌بینی می‌کنند. به نظر می‌رسد روند نزولی فلز زرد در پی عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، محدود شده است.

آنچه مسلم است، ریسک‌گریزی سرمایه گذاران، پشتوانه بهبود دلار آمریکا است. البته در این بین، کاهش پیش‌بینی‌ها پیرامون رشد اقتصادی چین از سوی چندین بانک بزرگ جهانی نیز، نگرانی‌های پیرامون بهبودی اقتصاد چین را افزایش داده است.

با وجود اینکه جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) تایید کرده بود که هیچ کاهش نرخی در سال جاری صورت نخواهد گرفت، شاخص دلار آمریکا (DXY) به سمت پایین برگشته است، زیرا روند صعودی آن در منطقه 102.60 محدود شد. علیرغم جهش نرخ بیکاری به 3.8 درصد و کاهش فشارهای تورمی مصرف کننده و تولیدکننده به دلیل کاهش قیمت بنزین، فدرال رزرو معتقد است که تورم اصلی همچنان پابرجاست و شرایط بازار کار همچنان ادامه دارد.

انتظارات در مورد چشم‌انداز نرخ بهره‌ی فدرال رزرو و سخنرانی جروم پاول (رئیس فدرال رزرو)، نه‌تنها می‌تواند بر قیمت‌گذاری دلار آمریکا در آینده تأثیر بگذارد، بلکه جهت‌گیری فلز گرانبها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. شکی نیست که در این میان، قیمت طلا احتمالاً به محدوده بازی خود در حدود 1950 دلار، پایبند خواهد بود.

تحلیل تکنیکال طلا

طلا

قیمت فلز گرانبها به سمت بخش بالایی الگوی نمودار نزولی در حال حرکت است که نشان دهنده یک حرکت نزولی ثابت و به دنبال آن یک شکست صعودی است. میانگین متحرک نمایی 200 دوره‌ای (EMA) در 1958.84 دلار به عنوان سدی در برابر گاوهای نر طلا عمل می‌کند. مقاومت افقی از پایین‌ترین سطح 5 می در حدود 2000 دلار ترسیم شده است. شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) در محدوده 40-60 در نوسان است که نشان دهنده شرایط بدون جهت و یا خنثی است.

از سوی دیگر، لحن محتاطانه بازار، می‌تواند عامل تقاضای فزاینده برای اوراق قرضه‌ی دولتی ایالات متحده شود که خود بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد. چنانچه ریسک‌گریزی افزایش یابد، قیمت طلا احتمالاً بازگشت روز جمعه از کانال نزدیک به 1970 دلار را از سر خواهد گرفت.

آخرین اخبار اقتصادی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxstreet

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array