به گزارش ایران دکونومی، صنعت تبلیغات کم کم به حاشیه می‌رود و در حالی که صنعت ارتباطات در حال ظهور است، مدیران هم به تبلیغات نیتیو یا محتوامحور روی می‌آورند. اما همچنان در بسیاری از مدیران، مقاومت نسبت به صحبت با رسانه‌ها دیده می‌شود. در اکوسیستم استارتاپی اما، استقبال از رسانه‌ها زیاد است و اغلب کسب‌وکارها سعی در استفاده مناسب از رسانه‌ها، به خصوص رسانه‌های تخصصی اکوسیستم استارتاپی دارند. اما خیلی از مدیران هنوز اهمیت رسانه را درک نکردند. در ادامه به بررسی فواید رسانه برای مدیران خواهیم پرداخت:

تبلیغات غیرمستقیم رسانه

اینکه استارتاپ یا کسب‌وکاری بخواهد در رسانه‌ای تبلیغات کند، صرفاً یک جایگاه تبلیغاتی در اختیار می‌گیرد یا نهایتاً به رپورتاژ بسنده می‌کند. در این صورت علاوه بر موقعیت و فضای محدود، خواننده یا مخاطب را به خوبی ترغیب نخواهد کرد. اما اگر از فضایی مثل مصاحبه یا پنل استفاده کنند، می‌تواند تاثیرات بهتری داشته باشد. اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که نحوه برخورد با رسانه، استراتژی فعالیت رسانه‌ای، پاسخ به سوالات خبرنگاران و اشراف به فضای آن رسانه مواردی است که یک مدیر باید قبل از رفتن به جلسه مصاحبه یا پنل به آن توجه کند.

اهمیت پرسونال برندینگ مدیران

در اطراف ما کسب‌وکارهایی وجود دارند که به زعم استفاده مدیران آن از فضای رسانه، کسب‌وکار در کنار مدیرش شناخته می‌شود. این اتفاق نکات مثبت و منفی مختلفی دربر خواهد داشت، اما فوایدش نسبت به زیانش بیشتر است. مدیرانی که در فضای سوشال مدیا یا رسانه‌های دیگر، پرسونال برند انجام می‌دهند یا به نوعی در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی حضور پررنگ دارند، باعث می‌شوند که نام کسب‌وکارشان، هربار در کنار نام خودشان تکرار شود و همین به برندینگ کسب‌وکار نیز کمک خواهد کرد. البته باز هم در این مورد تعریف استراتژی ارتباط رسانه و فعالیت سوشال مدیا باید تعریف شود.

سواد رسانه‌ای چیست؟

این اصطلاح، در واقع به به نوعی درک اشاره دارد که بر مهارت نیز متمرکز است. بر اساس آن می‌توان انواع رسانه‌ها را از هم تشخیص داد و تولیدات رسانه‌ها را تفکیک و شناسایی کرد. سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک‌های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یک‌دیگر است. مدیران برای این ارتباط باید از سواد رسانه‌ای برخوردار باشند و بدانند کدام رسانه برای کسب‌وکار و کدامیک برای پرسونال برندشان موثر است. اینکه آن‌ها رسانه‌ها را رصد نکنند و نسبت به ارتباطات رسانه‌ای عملکرد خوبی نداشته باشند، فضای رسانه را برای فعالیت رقبایشان خالی می‌کند و قطعاً کمتر دیده خواهند شد. چه توسط مخاطبان، چه توسط سرمایه‌گذاران و چه توسط شرکایی که می‌توانند از همین طریق با آن‌ها ارتباط گرفته و به پیشرفت خود و کسب‌وکارشان کمک کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array