به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وزیر مالی، پل چان مو-پو (Paul Chan Mo-po)، در بیانیه‌ای گفت: “در سال گذشته، بیش از 150 شرکت وب 3 در سایبرپورت (Cyberport) هنگ کنگ، یک مرکز دیجیتالی که توسط دولت این کشور برای ترویج نوآوری راه‌اندازی شده است، فعالیت‌های خود را راه انداخت.”

چان مو-پو گفت: این علاقه پس از سرمایه‌گذاری 50 میلیون یوان (7 میلیون دلار) توسط دولت هنگ‌کنگ برای کمک به سایبرپورت برای سرعت بخشیدن به توسعه وب 3 با بلاکچین به‌عنوان فناوری پشتیبانی رخ داد.

چان موپو سرمایه‌گذاری‌های دولت هنگ‌کنگ در این بخش را توضیح داد و گفت که سایبرپورت حدود 500 میلیون دلار هنگ کنگ (64 میلیون دلار) به عنوان بودجه برای برنامه آزمایشی حمایت از تحول، ابتکاری با هدف کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط برای پیاده‌سازی راه‌حل‌های دیجیتال می‌باشد.

در بیانیه آمده است که سایبرپورت که توسط یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به دولت منطقه ویژه اداری هنگ کنگ مدیریت می‌شود، در مجموع میزبان 1900 شرکت است.

هنگ کنگ اخیراً قانون رمزارزی خود را معرفی کرده است که به سرمایه‌گذاران خرد اجازه می‌دهد تا مستقیماً در دارایی‌های کریپتو سرمایه‌گذاری کنند و خود را به‌عنوان طرفدار کریپتو معرفی کنند.

از آن زمان، این کشور به حمایت از این صنعت ادامه داده است. در ماه ژانویه (دی ماه 1401)، در حالی که صنعت کریپتو از بحران FTX در حال فروپاشی بود، وزیر مالی گفت که دولت محلی و رگولاتورها مشتاقانه منتظر ایجاد یک اکوسیستم ارز دیجیتال و فین تک در سال 2023 هستند.

در 13 ژانویه (23 دی)، غول فناوری کره‌ای سامسونگ از راه‌اندازی صندوق معامله شده در بورس اوراق بهادار بیت کوین فیوچرز (Bitcoin Futures) فعال در بورس هنگ کنگ خبر داد.

در اواسط فوریه (اواخر بهمن)، منابع ادعا کردند که برخی از مقامات چینی بنا به گزارش‌ها در حال تایید ضمنی تلاش‌های هنگ کنگ برای حمایت از رمزارزها هستند. اپراتورهای تجاری محلی اظهار داشتند که دولت چین حتی ممکن است آماده استفاده از هنگ کنگ به عنوان بستر آزمایشی برای ارزهای دیجیتال باشد تا زمانی که ثبات مالی کشور را تهدید نکند.

تا ماه مارس (اسفند 1401)، بیش از 80 شرکت رمزارزی برای افتتاح دفتری در هنگ کنگ ابراز علاقه کرده بودند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array