به گزارش ایران دکونومی، در حال حاضر شرایط مبهم و ناپایدار اقتصادی و سیاسی باعث شده که سرمایه‌گذاران انتظارات کسب سود از بورس تهران را کاهش دهند. براساس اظهارات حقانی نسب (کارشناس بازار سرمایه) بازار سرمایه ایران نسبت به بازارهای دیگر کوچک‌تر شده و ضمن کاهش مشارکت سرمایه‌گذاران، توسعه نیز پیدا نکرده است.

افت 14 درصدی شاخص کل از اردیبهشت و کاهش ارزش معاملات به زیر 10 هزار میلیارد تومان، بازار سرمایه را دچار رکود نسبی کرده است؛ به طوری که در شروع هفته (شنبه، 27 خرداد)، ارزش معاملات خرد سهام به زحمت به 7000 میلیارد تومان رسید. در این شرایط غالباً به دلیل عدم نقدشوندگی قابل قبول در برخی شرکت‌ها، فشار فروش ناشی از بدبینی به عموم بازار تعمیم می‌یابد. بنابراین شاهدیم که کاهش تقاضا و از سوی دیگر حجم معاملات، شاخص بورس را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده است.

چشم‌انداز کوتاه مدت بورس تهران

روند فرسایشی فعلی بورس، فرصت سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در برخی شرکت‌ها ایجاد می‌کند، زیرا موجب می‌گردد شرکت‌های خوب و بد به صورت یکسان تحت تاثیر روند منفی بازار قرار بگیرند.

کماکان بزرگترین عامل اثر گذار در روند بازار سرمایه نرخ ارز خواهد بود. اخبار ضد و نقیض پیرامون صادرات نفت و مذاکرات سیاسی، ابهام سنگینی در روند نرخ ارز ایجاد نموده است. اگر قیمت دلار در بازار آزاد مجدداً وارد کانال ۵۰هزار تومان شود، شاهد ورود آهسته سرمایه به بازار سهام خواهیم بود. در حالی که بالا رفتن قیمت دلار تا سطح ۵۵ هزار تومان، بورس را وارد مدار رشد می‌نماید.

آخرین اخبار اقتصادی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array