به گزارش ایران دکونومی، یکی از محبوب‌ترین استریمرهای توییچ اعلام کرد که در روز یکشنبه به یک پلتفرم استریمینگ رقیب به نام Kick می‌پیوندد. این امر برای توییچ که متعلق به آمازون است، ضربه قابل توجهی است و نشانه‌ای از روابط تنش‌زا با تولید کنندگان و خالقان محتوا در این پلتفرم است.

فلیکس لنگیل، که در جهان آنلاین با نام مستعار xQc شناخته می‌شود، طبق گفته‌های وکیل این گیمر، قرار است یک قرارداد دو ساله به ارزش تقریباً ۷۰ میلیون دلار منعقد کند که با شرایط خاصی می‌تواند به صورت تقریبی به ۱۰۰ میلیون دلار برسد.

قرارداد آقای لنگیل، به اندازه قرارداد ۲ ساله امضا شده توسط لس آنجلس لیکرز و لبرون جیمز در سال گذشته است و می‌تواند اقتصاد دنیای سرگرمی آنلاین را تکان دهد.

رایان موریسون، وکیل این گیمر می‌گوید: “این مبلغ بیشتر از قرارداد تعداد زیادی از ورزشکاران حرفه‌ای و سوپراستارهاست. این یکی از بزرگ‌ترین معاملات در صنعت سرگرمی است.”

آقای لنگیل ۲۷ ساله است و با طرفداران گپ می‌زند، برنامه‌های تلویزیونی واقعی را میزبانی می‌کند و حین بازی‌ کردن، به صورت زنده فعالیت‌های خود را پخش می‌کند. او در دنیای استریمینگ به ستاره‌ای بدل شده است که با تقریباً ۱۲ میلیون دنبال‌کننده قادر است هزاران بیننده را در یک زمان مشخص پای برنامه‌های خود بکشاند. از بعضی نظرات، او محبوب‌ترین استریمر Twitch است.

“Kick به من این امکان را می‌دهد تا کارهایی را که تاکنون قادر به انجام آن نبوده‌ام، امتحان کنم”

آقای لنگیل در یک بیانیه گفت. “من بسیار خوشحال هستم که از این فرصت استفاده کنم و در سال‌های آینده این فرصت را به ایده‌های خلاق و تازه تبدیل کنم.”

استریمرهای برجسته می‌توانند میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده و جامعه‌ای از بینندگان وفادار را با پخش محتوایشان جذب کنند؛ اما تعدادی از آنها در سال‌های اخیر از توییچ جدا شده‌اند و به دلیل قراردادهای سودآور جذب سایر پلتفرم‌ها مانند یوتیوب شده‌اند. همچنین برخی استریمرها حرف‌هایی از این قبیل میزنند که توییچ کمتر به جامعه آنلاین خود توجه می‌کند و بیشتر به سودآوری خود تمرکز دارد تا راضی نگه داشتن استریمرها خود.

توییچ در مقابل کیک

شروع مشکلات توییچ

این مشکلات از پاییز سال گذشته شروع به بهم ریختن وضیعت عادی توییچ در صنعت کرد، زمانی که توییچ اعلام کرد از محل درآمد‌ اشتراک استریمر‌ها برای مخاطب، مبلغ بیشتری را برای خود برمی‌دارد. توییچ هفته گذشته کمی پای خود را عقب گذاشته و تغییری در سیاست‌های پخش زنده خود اعمال کرد. این تغییرات به استیمرها اجازه این را می‌دهد که کالاهایی که ممنوعیت تبلیغ در توییچ را داشتند، از این پس بلامانع تبلیغ کنند.

پلتفرم استریمینگ Kick، با حمایت از سایت‌های بازی آنلاین، شرط‌بندی در استرالیا مانند Easygo Gaming ، Stake.com، و یک کازینو آنلاین، امسال راه‌اندازی شد و سیاست‌های دوستانه خود را با استریمرها، برجسته می‌کند.

رئیس اجرایی این شرکت، اد کریون به تازگی گفته است: این پلتفرم تنها ۵ درصد از درآمد استریمرها از اشتراک‌های آن را می‌گیرد، در حالی که توییچ ۵۰ درصد از آن را می‌گیرد. به عنوان یک شرکت نوپا، Kick آماده است تا این هزینه را برای رشد خود بدهد. همچنین آقای لنگیل مسئولیت تولید محتوا را در Kick برعهده خواهد داشت، اما او قرارداد انحصاری با این سایت ندارد و ممکن است گاهی اوقات در YouTube یا TikTok نیز ظاهر شود. با این حال، آقای لنگیل هنوز نیز قصد دارد در Twitch حضور داشته باشد، اگرچه به همان میزان قبل از قرارداد با Kick نخواهد بود.

Kick در حال حاضر در روز ۱۱۰ هزار استریم زنده دارد که همچنان در برابر ۷ میلیون استریمر ماهیانه توییچ و ۳۱ میلیون بیننده روزانه‌اش به شدت کوچک است؛ اما با سرعتی بالا رشد کرده و اینفلوئنسرهای دیگری را جذب می‌کند.

“این موضوع درباره ایجاد یک چیزی است که واقعاً بر محتوای خود تمرکز دارد و یک جامعه‌ که به واقع بر اساس خالق خود ساخته شده است و نه فقط یک ساختار شرکتی”

آقای کریون

منبع : نیویورک تایمز

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array