به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت پرداخت رمزارزی مستقر در سانفرانسیسکو، وایر (Wyre)، پس از تقریباً 10 سال فعالیت در حال تعطیل شدن است و دلیل آن چالش‌های مالی بازار نزولی است و ارتباطی با آژانس نظارتی در ایالات متحده ندارد.

در یک پست وبلاگی در 16 ژوئن (26 خرداد)، این شرکت اعلام کرد که تصمیم دشواری را برای پایان دادن به حفاظت از بهترین منافع ذینفعان و مشتریان خود گرفته است.

“وایر همچنان به حفظ دارایی‌های مشتری ادامه می‌دهد. اگر دارایی‌هایی در پلتفرم وایر دارید، می‌توانید تا جمعه، 14 ژوئیه (23 تیر)، از طریق داشبورد وایر به برداشت آن‌ها ادامه دهید. پس از آن، ما یک فرآیند جداگانه برای بازیابی دارایی‌های باقی‌مانده در پلتفرم خواهیم داشت.”

“پس از نزدیک به یک دهه، وایر در حال نابودی است. با توجه به شرایط بازار، ما این تصمیم را گرفتیم تا از بهترین منافع سهامداران و مشتریان خود محافظت کنیم. این تصمیم به دلیل هیچ دستورالعمل سازمان نظارتی نیست. وایر به حفظ دارایی‌های مشتری ادامه می‌دهد.”

— وایر (@sendwyre) 16 ژوئن 2023

تیم وایر همچنین پیشنهاد کرد که دارایی‌های آن اکنون برای فروش است، و خاطرنشان کرد: اگر علاقه‌مند به خرید دارایی‌های وایر یا شرکت‌های تابعه آن هستید، لطفاً با 88 Partners ارتباط برقرار کنید.

طبق گزارش‌ها، این شرکت از زمانی که پرداخت با یک کلیک بولت (Bolt) برنامه‌های خود را برای خرید وایر به مبلغ 1.5 میلیارد دلار در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) لغو کرد، از دسترس خارج شده است.

در 4 ژانویه 2023 (14 دی 1401)، مشکل شروع شد، به طوری که ارائه‌دهنده راه‌حل‌های فیات به کریپتو روی رمپ جونو (Juno) از کاربران خود خواست تا دارایی‌های رمزارزی خود را از پلتفرم جونو خارج کنند و به دلیل عدم اطمینان گزارشی که در مورد شریک حضانت وایر گزارش شده است.

همچنین، روز بعد متامسک (MetaMask) پشتیبانی از خدمات پرداخت رمزارزی وایر را به دلیل همین مشکل قطع کرد.

تنها چند روز پس از این، وایر محدودیت برداشت 90 درصدی را برای همه کاربران خود اعمال کرد، اما بلافاصله پس از تأمین مالی از یک شریک استراتژیک ناشناس، این سقف 90 درصد را در 13 ژانویه (23 دی 1401) لغو کرد، که نشان می‌دهد شرکت در حال بهبود است.

وایر همچنین 75 کارمند خود را در ژانویه اخراج کرده بود.

وایر خود را به لیست در حال رشد شرکت‌ها و پروژه‌های رمزارز و بلاکچین اضافه می‌کند که تحت فشار بازار نزولی درازمدت ضعیف شده‌اند.

تنها در ماه می (اردیبهشت 1402)، شرکت فین‌تک کریپتو، آن‌بانکد (Unbanked)، پلتفرم پرداخت شبکه لایتنینگ، باتل‌پی (BottlePay) تبادل کریپتو، هات بیت (HotBit)، پلتفرم رمزارز غیرقابل تعویض، ترسا (Terressa) و پلتفرم تجاری نهادی گروه ارز دیجیتال، ترید‌بلاک (TradeBlock)، همگی تعطیل شدند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array