به گزارش ایران دکونومی، با وجود ثبات نسبی قیمت طلا، نقره سطح 24.00 دلار را آزمایش کرد، در حالی که پلاتین با مقاومت قوی نزدیک به 1000 دلار روبه‌رو شد.

در حالی که بازدهی خزانه‌داری بالاتر رفت، طلا در محدوده کوچکی گیر کرده است. افزایش ارزش دلار آمریکا نیز بر بازارهای طلا فشار وارد می‌کند. بازارهای طلا همچنان در محدوده کوچکی نوسان دارند و به نظر می‌رسد که معامله‌گران باید تا هفته آینده منتظر بمانند تا شاهد حرکت و جهت دهی بازار باشند.

تحلیل اونس طلا

قیمت طلا در روز جمعه (26 خرداد) به بالاترین سطح سه روزه خود یعنی 1986 افزایش یافت و پس از آن عقب‌نشینی کرد. فلز گرانبها تلاش کرد تا از بالای خط روند مرزی خارج شود، اما اکنون در مسیر بسته شدن در زیر آن و در محدوده تثبیت است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که طلا به قدرت بیشتری نیاز دارد تا شاهد یک تغییر روند باشد. نمودار تکنیکال این هفته به صورت یک کندل چکش دوجی صعودی بسته خواهد شد. هفته آینده احتمالاً یک سیگنال حرکت صعودی به بالای سطح 1971 رخ می‌دهد و این تغییر روند در صورتی تایید می شود که قیمت در مقیاس روزانه بالای این سطح بسته شود. در صورت شروع یک حرکت رو به بالا، سطوح مقاومت هفتگی 1973، 1983 و 1985 دلار هستند. در صورتی که قیمتها در سطح روزانه صعودی بسته شوند، فلز زرد قدرت لازم را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت ممکن است دوباره شاهد مقاومت طلا در سطوح کلیدی باشیم.

اصلاح فعلی طلا، آزمون حمایت اوج نوسان بالای 1960 قبلی از اوایل فوریه است. ادغام در ناحیه فیبوناچی اصلاحی 50 درصد و همچنین متحرک نمایی 100 روزه رخ داده است. توجه داشته باشید که فاصله‌ بین میانگین متحرک نمایی 100 روزه (EMA 100) و 200 روزه نسبت به آنچه در ماه فوریه مشاهده شد، بیشتر است. زمانی که این روند اصلاحی کامل شود، همه نشانه‌ها حاکی از آن خواهد بود که طلا باید به سوی بالاترین سطح خود حرکت کند.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره با ادامه روند قبلی بالاتر رفت. ظاهراً بازدهی بالای خزانه‌داری و دلار قوی‌تر هیچ فشاری بر بازار نقره وارد نکرد.

در حال حاضر نقره در نقطه مهمی قرار دارد، زیرا شانس واقعی برای حرکت به بالای سطح 24 دلار و ایجاد شتاب صعودی دارد که بتواند به سمت سطوح قیمتی بالای 24.50 دلار حرکت کند.

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین در نزدیکی سطح مهم روانی 1000 دلار با مقاومت مواجه شد و عقب‌نشینی کرد. روند نزولی قبلی کماکان ادامه دارد. اگرچه پلاتین ممکن است سعی کند قبل از حرکت بعدی در محدوده 975 تا 1000 دلار تثبیت شود.

خلاصه

بازار طلا در آستانه تعطیلات آخر هفته آرام است.

نقره در تلاش است تا بالاتر از سطح 24.00 دلار قرار گیرد.

پلاتین نتوانست به بالای 1000 دلار صعود کند و عقب‌نشینی کرد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array