به گزارش ایران دکونومی، هر گرم طلای ۱۸ عیار در روزهای مشابه هفته گذشته، یعنی در تاریخ شنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۲) در کانال 2247 هزار تومان معامله می‌شد؛ این در حالی است که فلز گرانبها امروز (27 خرداد) در کانال 2380 هزار تومان معامله می‌شود. مقایسه قیمتی فلز زرد طی یک هفته گذشته، بیانگر افزایش 6.35 درصدی یا 142 هزار تومانی می‌باشد.

تحلیل تکنیکال طلا ۱۸ عیار

طلا در جریان معاملات روز پنجشنبه (25 خرداد) در محدوده بین 2280 هزار تا 2327 هزار تومان نوسان داشت. در حالی که امروز (27 خرداد) قیمت در محدود 2300 تا 2380 هزار تومان نوسان دارد. به نظر می‌رسد که فلز زرد در کانال قیمتی 2330 به خوبی حمایت شده است.

در حال حاضر فلز گرانبها در محدوده پیوت (Pivot) 2363 هزار قرار گرفته است. این سطح یک موقعیت با اهمیت به لحاظ روانی می‌باشد، چرا که در سمت صعودی ممکن است بازار به سمت میانگین متحرک نمایی 100 روزه در کانال 2416 هزار تومان حرکت کند. در حالی که در سمت نزولی حمایت اولیه 2330 هزار تومان قرار دارد.

اگر در ادامه به سمت نزولی و سطح حمایت اولیه 2333 هزار تومان حرکت کنیم، احتمال کاهش قیمت تا سطح حمایت دوم در کانال 2276 هزار و نهایتاً حمایت سوم در کانال 2245 هزار تومان وجود دارد.

درصورت تغییر روند و حرکت رو به بالا، طلا با مانع مقاومتی 2420 هزار تومان روبه‌رو است که در صورت عبور از آن، سطح 2451 هزار و نهایتاً 2508 هزار تومان را پیش رو دارد.

سطح مقاومت سوم طلا در منطقه میانگین متحرک نمایی 50 روزه(EMA 50) قرار دارد که کانال قیمتی 2495 هزار تومان می‌باشد.

چشم‌انداز کوتاه مدت قیمت طلا ۱۸ عیار

آخرین هفته خرداد ماه در حالی شروع شده است که قیمت طلا در هفته منتهی به 26 خرداد روندی کاهشی و نامتناسب با سکه را پشت سر گذاشت. قبل از پرداختن به عوامل تکنیکال، باید بگوییم که به لحاظ فاندامنتال انتظار می‌رود آزادسازی نقدینگی مربوط به ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو و از سوی دیگر اخبار سیاسی بازار فلز گرانبها را تحت تاثیر قرار دهد.

بازار فلز زرد در هفته‌های گذشته همگرایی بالایی با دلار نشان داده و با تلاطم‌های دلار نوسانی شده است. با توجه به سیر نزولی دلار، سنگینی وزنه کاهش بر روند کلی بازار طلا نیز محسوس است. ناگفته نماند که با توجه به حرکت قیمت طلا و سکه به سمت ارزندگی یا نقاط تعادلی خود، هر نوع تغییر روند بازار به سمت بالا باعث می‌شود که خریداران وارد بازار شوند. محدوده کلی نوسان طلا در حال حاضر از 2350 تا 2400 هزار تومان است.

طلا

روند بازار از دید اتحادیه طلا و جواهر تهران

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به دلایل ریزش قیمت در بازار فلز گرانبها اشاره کرد و گفت: « نوسانات و کاهش قیمت ارز، کاهش محدود اونس جهانی، افت تقاضا در بازارهای داخلی، اخبار مساعد سیاسی و اقتصادی، اخبار مثبت مربوط به مذاکرات برجام و آزادی ارزهای بلوکه شده، بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد و باعث روند کاهشی چشمگیری در قیمت طلا و سکه شد.» وی معتقد است فاکتور طلای جهانی تاثیر چندانی بر بازار داخلی کشور ندارد.

این فعال بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: «اکنون شرایط، مطلوب خریداران است و مردم نباید منتظر کاهش یا افزایش خاصی باشند».

بذر افشان در پایان گفت: با توجه به ریزشی بودن بازار، تقاضا کاهش یافته است؛ اما می‌توان با اطمینان گفت که مردم منتظر تغییرات خاصی در روند قیمت‌ها نباشند. با توجه به اینکه در یک هفته‌ گذشته کاهش در بازار فلز زرد چشمگیر بوده است، با شرایط باثباتی که وجود دارد فعلاً افزایش قیمت خاصی نخواهیم داشت.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array