به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت عرضه کننده استیبل کوین تتر (USDT) گزارش اخیر وال استریت ژورنال (WSJ) مبنی بر ارتباط این شرکت با نهادهای جعل اسناد و استفاده از شرکت‌های کاغذی برای حفظ دسترسی به سیستم بانکی را تکذیب کرده است.

روز سوم مارس (12 اسفند)، وال استریت ژورنال گزارشی در مورد اسناد و ایمیل‌های فاش شده منتشر کرد که نشان می‌داد ظاهراً نهادهای مرتبط با تتر و صرافی ارزهای دیجیتال خواهر آن یعنی بیتفینکس (Bitfinex)، فاکتورها و تراکنش‌های فروش را جعل کرده و برای باز کردن حساب‌های بانکی، پشت نام اشخاص ثالث پنهان می‌شوند. گفتنی است که افتتاح حساب بانکی در شرایطی غیر از این عملاً ممکن نیست.

تتر در بیانیه روز 3 مارس خود، یافته‌های این گزارش را «ادعاهایی نخ‌نما شده» و «کاملاً نادرست و گمراه کننده» خواند و افزود:

«تتر و بیتفینکس برنامه‌هایی برای انطباق با قانون در سطح جهانی دارند و به شدت به الزامات قانونی ضد پولشویی، احراز هویت مشتری و مقابله با تأمین مالی تروریسم پایبند می‌باشند.»

این شرکت در ادامه بیانیه خود افزوده است که ما با افتخار همیشه با مجریان قانون همکاری کرده و “به شکلی روتین و داوطلبانه” به مقامات در ایالات متحده و خارج از مرزهای این کشور کمک می‌نماییم.

تتر

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر و بیتفینکس در توییت روز 3 مارس (12 اسفند) خود ضمن دلقک خطاب کردن خبرنگاران وال استریت ژورنال (WSJ) مدعی شد که این گزارش حاوی “اطلاعات غلط و نادرستی” است:

«اکنون در مراسم سالگرد پلن‌بی (PlanB) در لوگانو حضور دارم. مردم زیادی اینجا هستند که با هیجان و انرژی زیاد می‌خواهند در مورد بیت کوین صحبت کنند. وقتی روی صحنه بودم صدای شیپور دلقک به گوشم رسید، مطمئناً از سوی WSJ بود. مثل همیشه، انبوهی از اطلاعات غلط و نادرست. بیچاره‌ها، مثل آنها بودن حتماً کار دشواری استط ولی آنها به رسانه‌های بهتری نیاز دارند.»

گفتنی است که تتر و بیتفینکس تا این لحظه به درخواست کوین تلگراف برای ارائه توضیحاتی پیرامون گزارش وال استریت ژورنال و بیانیه بعد از آن، هیچ پاسخی نداده‌اند.

همانطور که گفتیم، وال استریت ژورنال (WSJ) با استناد به ایمیل‌ها و اسناد فاش شده، در مقاله اخیر خود از وجود معاملات آشکار و تبانی تتر و بیتفینکس برای حفظ ارتباط خود با بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی پرده‌برداری کرد که بر اساس متن شکایت این دو شرکت علیه بانک ولز فارگو (Wells Fargo)، در صورت قطع شدن، « تهدیدی بسیار جدی» برای کسب‌وکار آنها به شمار خواهد رفت.

یکی از ایمیل‌های فاش شده حاکی از آن است که واسطه‌های مستقر در چین این شرکت تلاش داشته‌اند «با ارائه فاکتورها و قراردادهای فروش جعلی برای هر واریز و برداشت، سیستم بانکی را دور بزنند».

افزون بر این، در این گزارش اتهاماتی نیز مبنی بر استفاده تتر و بیتفینکس از ابزارهای مختلفی برای دور زدن قوانینی که ارتباط آنها با مؤسسات مالی را محدود می‌کرد، دیده می‌شود. در ادامه نیز ادعا شده است که آنها با شرکتی در ارتباط بوده‌اند که ظاهراً برای یک سازمان تروریستی شناخته‌شده توسط ایالات متحده پولشویی می‌کرده است.

سابقه تقابل تتر و WSJ

در همین حال، یک منبع آگاه به این موضوع به وال استریت ژورنال (WSJ) گفته است که تتر به خاطر تحقیقاتی که توسط دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک در حال انجام است، بارها تحت بازرسی وزارت دادگستری قرار گرفته است. ماهیت این تحقیق مشخص نشده است.

طی چند ماه گذشته تتر با اتهامات متعددی مبنی بر تخلفات گوناگون مواجه شده است. حتی اخیراً مجبور شد گزارش دیگری از وال استریت ژورنال (WSJ) را که اوایل فوریه (اواسط بهمن) منتشر شد و ادعا می‌کرد که چهار مرد حدود 86 درصد از سهام این شرکت را از سال 2018 تحت کنترل دارند، کم اهمیت جلوه دهد.

در موردی دیگر، مجبور شد با ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) ایجاد شده به واسطه گزارش ماه دسامبر گذشته وال استریت ژورنال (WSJ)  در مورد وام‌های تضمین شده آن، مبارزه کند. این شرکت در نهایت متعهد شد که روند اعطای وام از ذخایر خود را متوقف سازد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array