به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن Post، یکی دیگر از جایگزین‌های معروف اپلیکیشن توییتر برای سیستم‌عامل iOS عرضه شد.

نسخه بتای این اپلیکیشن تنها چند روز بعد از نهایی‌شدن تصاحب کمپانی توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته، منتشر شده بود.
اپلیکیشن Post قصد دارد نحوه دسترسی مردم به اخبار روزانه را به‌کلی دگرگون کند. در هنگام استفاده از این اپ، سه بخش خبری/اطلاعاتی در دسترس کاربران قرار داد: بخش following مخصوص اکانت‌هایی که توسط یک کاربر دنبال می‌شوند، بخش eplore برای جستجو در محتواهای کلی این اپلیکیشن و بخش news که حاوی اخبار است.

دو بخش اول یعنی explore و following برای کاربران جدید نیستند. این دو تب در دیگر اپلیکیشن‌ها مانند توییتر یا اینستاگرام نیز موجود هستند. این بخش سوم یا همان تب news است که اپلیکیشن Post را از دیگر رقبای خود متمایز می‌سازد.

Post

بخش اخبار در اپلیکیشن Post

در تب news، اخبار اختصاصی منتشر شده توسط همکاران انتشاراتی اپلیکیشن Post مانند خبرگزاری‌های رویترز، لس‌آنجلس تایمز، اینسایدر، Wired ،Yahoo Finance ،Fortune ،NBC News و غیره به چشم می‌خورد.
مشاهده تیتر و بخش ابتدایی اخبار برای کاربران رایگان است، اما برای مطالعه کل خبر، کاربران می‌توانند با خرج کردن امتیازات خود در این اپ به نام “Points” به بقیه خبر نیز دسترسی داشته باشند.

این اخبار در وبسایت‌های مربوط به هر خبرگزاری پولی نیستند و کاربران می‌توانند با مراجعه به آن وبسایت‌ها به‌صورت رایگان آنها را مطالعه کنند.
اما بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند که برای دسترسی راحت‌تر و درون‌برنامه‌ای به این اخبار و فارغ از مشاهده هرگونه آگهی تبلیغاتی، هزینه ناچیزی برای آن بپزدازند.

ناشران این اخبار تمام درآمد حاصل از این هزینه‌های کاربران را دریافت می‌کنند، البته ممکن است در آینده و زمانی‌که اپلیکیشن Post قصد سودآوری برای خود را داشته باشد، این شرایط تغییر کند. درحال حاضر، این اپلیکیشن توسط اندرسن هورووتیز، نویسنده معروف و اسکات گالوی، استاد مارکتینگ در دانشگاه نیویورک سرمایه‌گذاری شده است.

امتیازات یا “Point”های مخصوص برای دسترسی به اخبار روزانه بستگی به ناشر آن دارد. ارزان‌ترین تراکنش درون‌برنامه‌ای در اپ Post معادل 300 امتیاز است که ارزش آن 4.29 دلار می‌باشد.
امتیاز موردنیاز برای دسترسی به این اخبار از 1 امتیاز شروع شده و بیشترین آنها 29 امتیاز است. درنتیجه، یک اخبار 29 امتیازی حدوداً 40 سنت برای هر کاربر هزینه دارد، اما اکثر اخبار روزانه با هزینه ناچیز چند سنت در دسترس خواهند بود.
همچنین کاربران می‌توانند به نویسندگان و ناشران هر خبر نیز انعام بپردازند.

در هشت ماهی که از رونمایی از Post می‌گذرد، این پلتفرم موفق به جذب 440 هزار کاربر شده است. البته هنوز مشخص نیست که Post چقدر در رقابت با قابلیت‌های جدید توییتر موفق باشد، خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه به‌زودی رقیب قدرتری وارد بازار خواهد شد. بر اساس اخبار کمپانی متا قصد دارد پلتفرم Threads را در تابستان سال جاری ارائه کند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array