به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تنظیم کننده بازار سهام فرانسه (Autorité des marchés financiers) به اختصار (AMF)، متوجه شده است که پیشرفت برخی موارد می‌تواند دارای اشکالاتی باشد. به گفته بازرس AMF، میانجی‌گری‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال در سال 2022 به شدت افزایش یافت، همانطور که تعداد ارائه‌دهندگان خدمات دارایی دیجیتال ثبت‌شده (DASP) افزایش یافت.

در گزارش سالانه 2022 (1401) که به تازگی منتشر شده است، بازرس AMF برای اولین بار بخشی را به دارایی‌های دیجیتال اختصاص داده است. وی خاطرنشان کرد که در حالی که تعداد کل پرونده‌های دریافتی توسط بازرس از 1964 پرونده در سال 2021 (1400) به 1900 پرونده در سال 2022 کاهش یافته است، درخواست‌های میانجیگری مربوط به دارایی‌های دیجیتال از 44 به 54 مورد و تعداد پرونده‌های قابل پذیرش از 6 مورد به 17 مورد افزایش یافته است. در همین زمان، تعداد DASP‌های ثبت شده از 28 به 59 افزایش یافت.

بازرس AMF فقط می‌تواند در مواردی میانجیگری کند که DASP در AMF ثبت شده باشد یا AMF تأیید اختیاری را در مواردی مانند عرضه اولیه کوین ارائه کرده باشد. ثبت AMF برای فراهم کردن حضانت برای اشخاص ثالث، خرید یا فروش دارایی‌های دیجیتال برای مناقصه قانونی، معامله دارایی‌های دیجیتال یا راه‌اندازی یک پلتفرم معامله دارایی‌های دیجیتال در فرانسه مورد نیاز است.

مجوز AMF برای ارائه یک یا چند سرویس دارایی دیجیتال در روند عادی تجارت مورد نیاز است. در حال حاضر هیچ DASP دارای مجوز وجود ندارد.

“در سال 2022، تعداد اختلافات مربوط به دارایی‌های رمزارزی که از آمبودسمن (Ombudsman) برایAMF درخواست شده بود نسبت به سال 2021 میانجیگری کند، سه برابر شد.”

— جاشوا روزنبرگ (@_jrosenberg) 14 ژوئن 2023

گزارش بازرس خاطرنشان کرد که الزامات ثبت نام DASP در ماه جولای (تیر) تشدید می‌‌شود، قبل از اینکه سال آینده توسط قانون بازارهای دارایی‌های رمزارزی اتحادیه اروپا (MiCA) جایگزین شود.

بازرس AMF مراقب بود که توجه داشته باشد که در کلاهبرداری‌ها مداخله نکند، زیرا ممکن است توسط مقررات مربوط به دارایی‌های کریپتو یا در مورد مشتقات، دستورالعمل بازارهای ابزارهای مالی (MiFID II) اعمال شود. این گزارش نشان داد که سوء تفاهم از شرایط استیکینگ موضوع رایجی بود که بازرس به آن رسیدگی می‌کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array