به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مقامات پولی هنگ کنگ (HKMA) که به عنوان بانک مرکزی و تنظیم کننده منطقه عمل می‌کند، بر بانک‌های بزرگ از جمله HSBC و استاندارد چارتد (Standard Chartered) فشار آورده است تا صرافی‌های رمزارزی را به عنوان مشتری بپذیرند.

بر اساس گزارش 15 ژوئن (25 خرداد) از فایننشال تایمز، که به نقل از سه منبع آشنا با موضوع، HKMA از شرکت‌های مستقر در بریتانیا و همچنین بانک چین در جلسه ماه می (اردیبهشت) از مؤسسات پرسید که چرا آنها صرافی‌های ارزهای دیجیتال را به عنوان مشتری نمی‌پذیرند.

کمتر از یک ماه قبل از آن، در 27 آوریل (7 اردیبهشت)، HKMA بخشنامه‌ای را به موسسات بانکی صادر کرد و از آنها خواست به تحولات جدید بازار توجه کنند و آنها را تشویق کرد که رویکرد بلندپروازانه‌تری را برای بخش‌های جدیدی مانند بازار کریپتو اتخاذ کنند.

در این سند، بانک مرکزی هنگ کنگ به طور خاص از موسسات خواسته است تا به شرکت‌های رمزارزی، که آنها را ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی می‌نامد، در دسترسی به خدمات بانکی کمک کنند.

به گفته یک منبع آشنا با محتوای جلسه ماه گذشته، HKMA بانک‌ها را تشویق کرد که در این باره نترسند. این منبع افزود که مخالفت‌هایی با پذیرش مشتریان رمزارز وجود دارد.

کوین تلگراف برای اظهار نظر با HKMA، HSBC و استاندارد چارتد تماس گرفت، اما پاسخ فوری دریافت نکرد.

فشار طرفدار رمزارز هنگ کنگ در بحبوحه یک محیط نظارتی آشفته برای صرافی در ایالات متحده است.

در 5 ژوئن (15 خرداد)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از بایننس به دلیل نقض قوانین داخلی اوراق بهادار شکایت کرد. روز بعد در 6 ژوئن (16 خرداد)، SEC از کوین بیس به اتهامات مشابه شکایت کرد.

در یک بایگانی در 12 ژوئن (22 خرداد)، بایننس آمریکا ادعا کرد که شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار فشار قابل توجهی بر روابط آن با شرکای بانکی خود در ایالات متحده وارد می‌کند. علاوه بر این، بایننس استرالیا اخیراً مجبور شد تمام خدمات دلاری استرالیا، از جمله برداشت و سپرده را پس از آن تعطیل کند. روابط بانکی توسط ارائه دهنده پرداخت محلی زپتو (Zepto) قطع شد.

در همین حال، به نظر می‌رسد برخی از قانون‌گذاران هنگ کنگ از شرکت‌های رمزارزی استقبال بیشتری می‌کنند.

در 10 ژوئن (20 خرداد)، جانی نگ (Johnny Ng)، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، حمایت خود را از شرکت کریپتو درگیر کوین بیس در توییتر ابراز کرد و تا آنجا پیش رفت که از آن دعوت کرد تا در زمینه‌های دوستانه‌تر فعالیت کند.

“بدین‌وسیله از همه اپراتورهای معامله دارایی مجازی جهانی از جمله کوین بیس دعوت می‌کنم تا برای استفاده از پلتفرم‌های معامله رسمی و برنامه‌های توسعه بیشتر به هنگ کنگ بیایند.”

— جانی نگ (@Johnny_nkc) 10 ژوئن 2023

در 1 ژوئن (11 خرداد)، هنگ کنگ مجموعه جدیدی از مقررات رمزارزی را تصویب کرد که به شرکت‌های رمزارزی دارای مجوز محلی اجازه می‌داد تا فعالیت خود را آغاز کنند. از این مرحله به بعد، هر شرکتی با مجوز معتبر می‌تواند به سرمایه‌گذاران خرد خدمات دهد و به آنها امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین و اتر را بدهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array