به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کارگزاری ارزهای رمزپایه ویجر دیجیتال (Voyager Digital) آماده می‌شود تا پس از حدود یک سال از زمان اعلام ورشکستگی فصل 11، اپلیکیشن خود را بار دیگر فعال نماید و به مشتریان خود اجازه دهد تا در نهایت وجوه خود را برداشت کنند.

پل هیج (Paul Hage) مسئول طرح ورشکستگی ویجر، در یک پرونده قضایی روز 14 ژوئن (24 خرداد) گفت که احتمالاً روز 15 ژوئن اطلاعات مربوط به مبلغ موجود جهت برداشت در اپلیکیشن وویجر به روز می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این دوره برداشت از 20 ژوئن تا 5 جولای (30 خرداد تا 14 تیر) شروع شود.

طرح ورشکستگی این شرکت برای اولین بار روز 17 می (27 اردیبهشت) در دادگاه تصویب شد و اعلام گردید که مشتریان ابتدا می‌توانند تا 35.72 درصد از مطالبات خود را با برداشت ارز دیجیتال از طریق اپلیکیشن Voyager یا به صورت نقدی پس از 30 روز دریافت کنند.

هیج خاطرنشان کرد که صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزی ورشکسته تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) هنوز 650 میلیون دلار به ویجر بدهکار است، بنابراین در حالی که با آغاز مرحله اول برداشت‌ها، بیش از 35٪ از سرمایه مشتریان برداشت می‌شود، تمرکز اصلی ما به بازیابی دارایی‌های اضافی تغییر خواهد کرد که پس از تکمیل مرحله اول بتوانیم میان طلبکاران توزیع کنیم.

وویجر

علاوه بر این، 445 میلیون دلار دیگر از وجوه مشتریان نیز می‌تواند پس از حل و فصل نهایی ادعای اولویت آلامدا ریسرچ (Alameda Research) علیه ویجر در اختیار طلبکاران قرار گیرد. البته انتظار می‌رود این روند حداقل تا اواسط سپتامبر 2023 (اواخر شهریور) طول بکشد.

«پیش‌بینی مصالحه میان مقامات اف تی ایکس و ویجر تا پاییز 2023 حاصل نشود. هر توافقی کمتر از بازدهی 100٪ برای طلبکاران ویجر، نتیجه‌ای ویرانگر خواهد بود! »

— EthDaddy ‍☠️ (@ETHjuiced) . چهاردهم ژوئن 2023

پس از اعلام ورشکستگی اولیه در تاریخ 5 جولای (14 تیر 1401)، ویجر دو طرح پیشنهادی برای خروج از ورشکستگی ارائه کرده بود، اما هر دوی آنها شکست خورده بودند.

اولین مورد، مربوط به بازوی آمریکایی صرافی اف تی ایکس (FTX.US) بود، ولی این قرارداد 1.4 میلیارد دلاری بعد از شکست پرونده ورشکستگی FTX نابود شد. پس از آن، یک قرارداد 1 میلیارد دلاری با بایننس آمریکا (Binance.US) نیز پس از عقب‌نشینی آن در تاریخ 25 آوریل (5 اردیبهشت) با استناد به “جوّ قانونی خصمانه و نامطمئن ایالات متحده دراین حوزه” شکست خورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array