به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مسائل امنیتی باعث تاخیر در انتشار هوش مصنوعی توسعه یافته توسط کمپانی گوگل، یعنی هوش مصنوعی Bard شده است.

استفاده از چت‌بات‌ها و ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی زایا روزبه‌روز بیشتر می‌شود. هوش مصنوعی ChatGPT، محصول کمپانی OpenAI، درحال حاضر محبوب‌ترین هوش مصنوعی درمیان کاربران است و هوش مصنوعی Bard گوگل نیز با فاصله‌ای کم پس از آن قرار دارد.

محبوبیت این تکنولوژی نوظهور باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی در دنیای کسب‌وکار شده است، اما درعین حال نگرانی‌هایی نیز برای دولت‌ها و نهادهای نظارتی به‌وجود آورده است.

به‌عنوان مثال، عرضه چت‌بات Bard به بازار اتحادیه اروپا به دلیل مسائل امنیتی و حریم شخصی به تعویق افتاده است.
کمپانی گوگل درحال همکاری با نهادهای نظارتی برای رسیدگی به مشکلات و مسائل به‌وجود آمده در مورد هوش مصنوعی Bard می‌باشد.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی روزانه توسط افراد مختلفی برای تسهیل وظایف مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، هنوز هم خطرات و ریسک‌های ناشی از این تکنولوژی محبوب، مثلاً ریسک افشا شدن اطلاعات حساس و محرمانه، نباید دست‌کم گرفته شوند.

به همین دلیل، اخیراً کمپانی‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ به جهت جلوگیری از این مسئله، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی زایا را برای کارمندان خود ممنوع اعلام کرده‌اند.
اتحادیه اروپا نیز از این خطرات احتمالی مطلع است و درحال تدوین قوانینی برای استفاده صحیح و امن از این تکنولوژی می‌باشد.

Bard

تاخیر در انتشار هوش مصنوعی Bard تا اطلاع ثانوی

کمپانی گوگل انتشار و عرضه هوش مصنوعی Bard را تا زمانی که این چت‌بات با قوانین جدید سازگار نشده، به تعویق انداخته است. به گفته کمیسیون DPC، هنوز اطلاعات و اسناد کافی از طرف گوگل برای جلب اطمینان قانون‌گذاران در زمینه حفاظت از حریم شخصی کاربران دریافت نشده است.

بر اساس نگرانی‌های کمیسیون DPC، هوش مصنوعی Bard در حین فعالیت اطلاعات شخصی کاربران از جمله نام، آدرس ایمیل و آدرس IP را جمع‌آوری می‌کند. این کمیسیون نگران است که Bard چگونه از این اطلاعات در برابر خطر افشا شدن و استفاده نادرست مانند تبلیغات هدفمند محافظت خواهد کرد.

کمپانی گوگل این اطمینان‌خاطر را داده است که در همه مراحل این پروسه با کمیسیون DPC همکاری خواهد کرد و حفاظت از حریم خصوصی کاربران همیشه اولویت آنها بوده است. با این وجود، هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه هوش مصنوعی Bard در اتحادیه اروپا اعلام نشده است.

این اولین باری نیست که کمپانی‌های بزرگ حوزه تکنولوژی انتشار محصولات مرتبط با تکنولوژی هوش مصنوعی را در نواحی اتحادیه اروپا به دلایل امنیتی به تعویق می‌اندازند.

در ماه مارچ نیز هوش مصنوعی ChatGPT به دلیل اظهار نگرانی نهاد‌های نظارتی این کشور موقتاً در ایتالیا مسدود شده بود. هنوز مشخص نیست که تنش میان گوگل و اتحادیه اروپا چگونه رفع و رجوع خواهد شد.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array