به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل بایننس، اتهامات مبنی بر فروش مخفیانه بیت کوین بایننس برای تثبیت مصنوعی قیمت رمزارز BNB خود را رد کرده است.

این شایعات از سوی چندین مفسر بازار، از جمله تحلیلگر دیلن لکلر (Dylan LeClair) و مدیر عامل کوری کلیپستن (Cory Klipsten) سوان بیت کوین (Swan Bitcoin) ، که بایننس را به دستکاری عمدی بازار برای افزایش مصنوعی ارزش BNB متهم کرده‌اند، منتشر شده است.

در یک توییت در 13 ژوئن (23 خرداد)، CZ گفت که بایننس هیچ یک از BNBهای خود را نفروخته است و افزود که این صرافی رمزارز همچنان مقداری از توکن FTT، توکن اصلی صرافی رمزارز FTX که اکنون از بین رفته است، در اختیار دارد.

پست CZ پاسخی مستقیم به پست 14 ژوئن (24 خرداد) از پلتفرم تحلیل تکنیکال اسکیو (Skew) بود که بایننس را به دستکاری بازار از طریق یک سری معاملات شامل بیت کوین، BNB و تتر متهم کرد.

در همین موضوع، لیکلر (LeClair) تحلیلگر بیت کوین ادعا کرد که BNB به وضوح یک بازار جعلی است و با حجم کمتری نسبت به بیت کوین معامله می‌شود.

در یک توییت در 13 ژوئن، کلیپستن (Klippsten) همچنین مدعی شد که بایننس در حال شرکت در تجارت شستشو است و ادعا کرد که بایننس سعی می‌کند وانمود کند پشتیبانی از BNB وجود دارد:

“تجارت شستشو یک تاکتیک دستکاری بازار است که در آن یک معامله‌گر دارایی را می‌فروشد و پس از مدت کوتاهی آن را می‌خرد تا تقاضای آن را افزایش دهد یا به نظر برسد که فعالیت بیشتری در بازار وجود دارد.”

تحلیلگر جو کنسورتی (Joe Consorti) از بیت کوین لیر (The Bitcoin Layer) نیز اقدام قیمت BNB را غیرعادی توصیف کرد و از سطح 220 دلار به شدت دفاع شد. او پیشنهاد کرد که ممکن است این یک سطح لیکویید شدن برای یک وام وثیقه BNB باشد.

در پاسخ به پست CZ، کنسورتی اظهار داشت که بایننس باید بیانیه حسابرسی شده‌ای را منتشر کند که ثابت شود بایننس هیچ بدهی وثیقه‌ای توسط BNB ندارد تا FUD به پایان برسد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در 5 ژوئن (15 خرداد) از بایننس آمریکا به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار علاوه بر شرکت در معاملات شستشو از طریق شرکت تجاری بازارساز اولیه خود سیگما چین (Sigma Chain)، که متعلق به CZ است، شکایت کرد.

CZ و بایننس آمریکا هر گونه تخلفی را رد کرده‌اند و می‌گویند که از اتهاماتی که علیه آنها در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی مطرح شده است، قاطعانه دفاع خواهند کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array