به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اسناد تازه منتشر شده در رابطه با پرونده قضایی ریپل، حاکی از ویرایش‌هایی است که در سخنرانی سال 2018 بیل هینمن (Bill Hinman)، مدیر سابق بخش مالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعمال شده بود و نشان می‌دهد ویراستاران نگران آن بوده‌اند که اظهارات او ممکن است این ایده که اتر (ETH) نوعی اوراق بهادار است را تضعیف کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در نظرات خود هشدار می‌دهد که این اظهارات می‌تواند آژانس را در موقعیتی قرار دهد که تغییر آن در آینده دشوار خواهد بود.

در ویرایش‌هایی که روی این اسناد صورت گرفته، آمده است: «حتی با وجود اخطارهای موجود در جمله، به نظر می‌رسد که اتخاذ یک موضع متفاوت در مورد اتریوم در آینده برای این آژانس دشوار خواهد بود». «به‌علاوه، بقیه پاراگراف به تاکید نشان می‌دهد که این تفکر در مورد اتر صادق است.»

اسناد هینمن

چرا این اسناد برای کمیسیون اهمیت زیادی دارد؟

اسناد مربوط به اظهارات هینمن به پیام‌های داخلی کمیسیون (SEC) در ارتباط با سخنرانی سال 2018 هینمن اشاره دارد که در آن گفته بود، در حالی که ممکن است ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به عنوان اوراق بهادار عرضه شوند، این امکان وجود دارد که وقتی به اندازه کافی در آنها تمرکززدایی صورت گرفت، به چیزی شبیه به یک کالا تبدیل شوند.

برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، روز 12 ژوئن گفته بود که این اسناد ثابت می‌کنند که ارزش انتظار کشیدن را دارند. گفتنی است که باز شدن مهر و موم این اسناد درست در بحبوحه آشفتگی‌های شدید اخیر در صنعت کریپتو صورت می‌گیرد. نکته قابل تامل دیگر این است که پس از موج گسترده‌ای از اقدامات قانونی علیه صرافی‌های رمزارزی، دادگاه فدرال روز 13 ژوئن اعلام کرد که به درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مبنی بر مسدود کردن دارایی‌های شعبه آمریکایی بایننس (Binance.US) رسیدگی می‌کند.

لازم به یادآوری است که این کمیسیون برای اولین بار در دسامبر 2020 (آذر 1399) اقدام قانونی خود علیه ریپل را آغاز نموده و ادعا کرد که فروش توکن بومی این شرکت یعنی ریپل (XRP) در واقع عرضه نوعی اوراق بهادار ثبت نشده است. از آن زمان، ریپل این ادعا را بارها انکار کرده و استدلال نموده است که این دارایی با هیچ‌یک از الزامات تست هاوی (Howey) مطابقت ندارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array