به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، مدیر عامل بایننس، شایعه‌ای مبنی بر اینکه توسط یک آژانس مجری قانون فدرال ایالات متحده پس از گسترش در یک پلتفرم پیام‌رسانی چینی مورد هدف قرار گرفته است را رد کرده است.

در توییتی در 4 مارس (13 اسفند)، CZ به گمانه‌زنی‌های نادرست منتشر شده در پلتفرم پیام‌رسان چینی وی چت اشاره کرد – ادعا کرد که توسط اداره تحقیقات فدرال (FBI) “به او شلیک شده است” – از فرصت استفاده کرد تا روابط کاری نزدیک بین بایننس را تکرار کند.

او با اشاره به توییت سوم ژانویه (13 دی) خود در مورد ساده‌سازی اهداف خود برای سال 2023، عدد “4” را در پایان توییت نوشت.

او هدف چهارم را به عنوان یادآوری برای نادیده گرفتن FUD (ترس، عدم اطمینان و شک)، اخبار جعلی، حملات و سایر عوامل حواس‌پرتی ذکر کرد.

سه هدف اول ذکر شده تمرکز بر آموزش، انطباق، و همچنین محصول و خدمات بود.

CZ

هری دنلی (Harry Denley)، تحلیلگر امنیتی متامسک (MetaMask)، این رویداد را به یک شایعه نادرست که در مورد ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم در سال 2017 (1396) منتشر شد، تشبیه کرد که «در یک تصادف رانندگی مرده بود».

دنلی شایعه مربوط به CZ را “اقتباس از تلاش برای دستکاری بازار در سال 2023” نامید و پیشنهاد کرد که CZ با آخرین هش بلوک زنجیره هوشمند BNB “اثبات زندگی (proof of life)” را انجام دهد.

قبلاً در اکتبر 2022 (مهر 1401) اعلام شده بود که بایننس ایالت متحده (Binance.US) مأمور ویژه سابق بی‌جی کنگ (BJ Kang) اف‌‌بی‌آی را برای رهبری واحد تحقیقات خود برای مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی در این پلتفرم استخدام کرده است.

بعدها کنگ به‌خاطر اجرای بزرگترین طرح پانزی در تاریخ مجرم شناخته شد.

در اخبار جدیدتر، برایان شرودر (Brian Shroder)، مدیرعامل بایننس ایالت متحده و چانگ پنگ ژائو نامه‌ای از سه سناتور ایالات متحده به نام‌های الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، کریس ون هولن (Chris Van Hollen) و راجر مارشال (Roger Marshall) در اول مارس (10 اسفند) دریافت کردند که خواستار اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت مالی بایننس شدند.

سناتورها ادعا کردند که اطلاعات اندک موجود در مورد وضعیت مالی بایننس نشان می‌دهد که این مبادله “محل فعالیت‌های مالی غیرقانونی” است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array