به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی رمزارز بایننس متهم شده است که پس از راه‌اندازی بایکسو (Bicasso) – یک ابزار ایجاد توکن غیرقابل تغییر (NFT) مبتنی بر هوش مصنوعی – از برنده هکاتون زنجیره‌ای BNB کپی کرده است. ظاهراً بایننس ابزاری را که چتکسو (Chatcasso) ایجاد کرده بود، تنها دو ماه پس از اعطای جایزه اول در هکاتون زنجیره‌ای BNB که از 17 تا 19 دسامبر 2022 (26 تا 29 آذر 1401) در سئول برگزار شد، کپی برداری کرد.

در 1 مارس (10 اسفند)، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) ملقب به CZ، مدیر عامل بایننس، راه‌اندازی بایکسو، محصول هوش مصنوعی (AI) را اعلام کرد که می‌تواند برای “تبدیل دیدگاه‌های خلاقانه شما به NFT با هوش مصنوعی” مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، عضو انجمن جی گام (ggoma) معتقد است که این صرافی پروژه چتکسو را به عنوان پروژه خود کپی کرده و تبلیغ کرده است.

بایننس

بایننس، از سوی دیگر، اتهامات سرقت را رد کرد. سخنگوی این صرافی در صحبت با کوین تلگراف گفت که بایکسو یک پروژه آزمایشی است که توسط یک تیم کوچک در بایننس به عنوان آزمایش ساخته شده است و NFTها و AI مفاهیم رایجی هستند که توسط بسیاری از بازیگران صنعت روی آن کار می‌شود.

چتکسو جایزه اول هکاتون زنجیره‌ای BNB را برای ایجاد یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد NFT با دریافت 5000 دلار بایننس دریافت کرد.

با این حال، جی گام از دیدن بایننس که پلتفرم مشابهی را در عرض دو ماه راه‌اندازی کرد، شوکه شد و اظهار داشت:

«شرکت بزرگی مانند بایننس همه چیز را تا نامش کپی می‌کند؟ این نه تنها غیراخلاقی است، بلکه برای کاربران نیز گیج‌کننده است. نام‌ها آنقدر شبیه به هم هستند که تشخیص آنها از هم سخت است.»

علاوه بر این، جی گام اسکرین شات‌های دو پروژه را به اشتراک گذاشت تا شباهت‌های بین رابط کاربری و قابلیت‌ها را به نمایش بگذارد.

این صرافی معتقد است که شباهت‌ها به معنای سرقت ایده‌ها نیست. سخنگوی صرافی به کوین تلگراف گفت:

«با وجود شباهت‌ها، پس از انجام یک بررسی داخلی، ما مطمئن هستیم که بایکسو بیش از دو هفته قبل از هکاتون BNB به‌طور مستقل طراحی و توسعه داده شده است.»

به گفته سخنگوی صرافی، علاوه بر این، بایننس و زنجیره BNB به طور جداگانه عمل می‌کنند و تیم توسعه بایننس در هکاتون‌های زنجیره‌ای BNB دخالتی ندارد.

بایننس به کوین تلگراف توضیح داد که نام بایکسو از ابزار OpenAI “دال‌ای” الهام گرفته شده است، با اشاره به هنرمند سالوادور دالی (Salvador Dali)،  افزود: »تیم ما این مفهوم را دوست داشت.»

کل اپیزود جی گام را نسبت به ورود به هکاتون‌ها در آینده دچار شک و تردید کرده است، زیرا او فکر می‌کرد که آیا یک رهبر بازار ایده‌های نوآورانه را در مرحله بعدی تغییر نام دهد یا خیر؟. جی گام در حالی که به سازندگان هشدار داد که “شرکت‌هایی وجود دارند که سعی می‌کنند از زحمات شما بهره ببرند، امیدواریم که بایننس تأثیر اقدامات خود را درک کند و برای اصلاح اشتباهات خود قدم بردارد.”

بایکسو بایننس در بین سرمایه‌گذاران NFT به سرعت تبدیل شد، زیرا ژنراتور NFT مجهز به هوش مصنوعی 10,000 منت را در 2.5 ساعت ثبت کرد.

CZ اخیراً به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که یک تصویر فتوشاپ شده با اطلاعات نادرست در WeChat، یک پلتفرم رسانه اجتماعی در چین، در حال پخش است.

CZ همچنین بر اهمیت کنار گذاشتن ترس، عدم اطمینان و شک تأکید کرد و به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که ادعاهای نادرستی را که گه‌گاه ظاهر می‌شود نادیده بگیرند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array