به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اوکراین به‌طور موقت استفاده پول ملی خود، هریونیا (hryvnia)، از طریق کارت‌های بانکی برای سپرده‌های فیات و برداشت در صرافی‌های کریپتو را به حالت تعلیق درآورد. در حالی که این حرکت فوراً بر نحوه انتقال وجوه سرمایه‌گذاران به صرافی‌ها و از مبادلات تأثیر گذاشت، بایننس به کاربران یادآوری کرد که چگونه خدمات همتا به همتا (P2P) هنگام معامله ارزهای دیجیتال مفید هستند.

پس از تعلیق موقت بانک مرکزی اوکراین، صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس و کونا (Kuna) اعلامیه‌های رسمی را منتشر کردند و سرمایه‌گذاران را در مورد این ناراحتی آگاه کردند. مایکل چوبانیان (Michael Chobanian)، بنیانگذار صرافی محلی کونا، اختلال در سرویس را تصدیق کرد. با این حال، او گفت که بعداً جزئیات توسعه را توضیح خواهد داد.

چوبانیان در ادامه با اشاره به اینکه چگونه چنین تصمیمات نظارتی تأثیری بر اکوسیستم بیت کوین ندارد، افزود:

«در مورد کارت هریونیا و ورودی/خروجی به صرافی ما به دنبال راه‌هایی برای خروج از این وضعیت، تحت تهدید توقف کل بازار کریپتو/کارت UAH اوکراین هستیم.»

بایننس این مشکل را پذیرفت، زیرا قانون‌گذاران استفاده از هریونیا در صرافی‌های کریپتو را به حالت تعلیق درآوردند. با این حال، بایننس یک راه حل جایگزین داشت:

پیشنهاد می‌کنیم از سرویس P2P استفاده کنید تا بتوانید به راحتی به استفاده از بایننس ادامه دهید.

اوکراین

صرافی کریپتو از این فرصت استفاده کرد تا به کاربران اطلاع دهد که خدمات P2P به کاربران اجازه می‌دهد تا رمزارزها و فیات را مستقیماً با سایر کاربران بدون نیاز به افراد میانی مانند بانک‌ها مبادله کنند.

موضع ضد رمزارزی اوکراین با توجه به اینکه این کشور از زمان شروع درگیری روسیه و اوکراین بیش از 70 میلیون دلار کمک مالی در رمزارزها به دست آورده است، شوکه کننده است.

الکس بورنیاکوف (Alex Bornyakov)، معاون وزیر دیجیتال اوکراین در 24 فوریه (5 اسفند) گفت: «اگر ما از سیستم مالی سنتی استفاده می‌کردیم، روزها طول می‌کشید، ما می‌توانستیم خرید اقلام حیاتی را در کمترین زمان از طریق رمزارزها تضمین کنیم، و آنچه شگفت‌انگیز است، این است که حدود 60 درصد از تأمین‌کنندگان قادر به پذیرش کریپتو بودند و من انتظار همچین چیزی را نداشتم.»

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array