به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، این هفته یکی از مهم‌ترین دوران‌ها از نظر رویدادهای کلان اقتصادی در بازار کریپتو است. این تحولات نه تنها بر رمزارزها، بلکه بر بازار سهام، دلار و هر کلاس دارایی دیگر نیز اثر خواهد داشت.

تقویم کلان اقتصادی و تأثیر بر بازار رمزارزها

در تمام طول این هفته، بازار کریپتو در معرض مجموعه‌ای از رویدادهای کلان اقتصادی قرار خواهد گرفت، از معیارهای تورم گرفته تا تصمیمات فدرال رزرو و بازشدن مهر و موم «اسناد هینمن» که پتانسیل زیادی برای تغییر نتیجه دادگاه قضایی ریپل در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار را دارد.

هفته پیش رو در بخش نظارتی، با انتشار اسناد مربوط به اظهارات هینمن (Hinman) آغاز می‌شود، این اتفاق به طور بالقوه می‌تواند نه تنها بر نتیجه پرونده دادگاه ریپل، بلکه به طور گسترده بر وضعیت ارزهای دیجیتالی که به عنوان اوراق بهادار شناخته شده‌اند، تأثیر بگذارد. افزون بر این، انتظار می‌رود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به درخواست کوین بیس برای وضع قوانین نظارتی واضح‌تر پاسخ دهد.

در بخش اقتصاد کلان، این هفته پر حادثه با آمار و ارقام شاخص مصرف‌کننده (CPI) برای ماه می آغاز می‌شود. CPI یک شاخص مهم از نرخ تورم است که میانگین تغییر قیمت‌ها برای سبدی از کالاها و خدمات مصرفی را ارزیابی می‌کند. اگر ارقام CPI بالاتر از حد انتظار باشد، نشان‌دهنده افزایش نرخ تورم بوده و می‌تواند منجر به افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره شود. این افزایش‌ بالقوه می‌تواند شاخص دلار را تقویت کند و این اتفاق معمولاً باعث کاهش قیمت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌شود، چراکه سرمایه‌گذاران امنیت دلار را ترجیح خواهند داد.

پس از آن، گزارش شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ماه می منتشر خواهد شد. شاخص PPI میانگین تغییر قیمت‌های فروش دریافتی توسط تولیدکنندگان داخلی در ازای تولیدشان را ارزیابی می‌نماید. ارقام PPI بالاتر از حد انتظار نشانگر افزایش تورم در سطح تولید است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت مصرف‌کننده شود. این رویداد نیز همانند CPI بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، زیرا تقویت شاخص دلار ممکن است منجر به کاهش ارزش ارزهای دیجیتال شود.

نوسانات بازار کریپتو
نوسانات انفجاری پیش روی بازار کریپتو . منبع: TradingView.com

روز چهارشنبه فدرال رزرو تصمیم خود مبنی بر ادامه روند افزایش نرخ بهره را اعلام می‌کند. این تصمیمات همیشه در بازارهای مالی به دقت رصد می‌شوند، چون اگر فدرال رزرو برای مبارزه با تورم، همچنان نرخ‌ بهره را افزایش دهد، هزینه استقراض افزایش می‌یابد و کسب‌وکارها کمتر به دریافت وام تمایل نشان می‌دهند. این اتفاق می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها در بازار سهام شود، که اغلب به بازار کریپتو هم سرایت می‌کند، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش ریسک کلی سرمایه خود هستند.

با این حال، کارشناسان انتظار دارند افزایش نرخ بهره در این مرحله متوقف شود. چنین تصمیمی می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را همراه با بازار سهام افزایش دهد. اما این تنها در صورتی محقق می‌شود که ارقام تورم منطبق با این رویداد  باشد.

روز پنجشنبه، سایر گزارش‌های کلان در مورد مطالبات اولیه بیمه بیکاری، خرده‌فروشی، تولید صنعتی، موجودی‌های تجاری و موارد دیگر منتشر خواهد شد. این نقاط داده دیدگاهی کلی از سلامت کنونی وضعیت اقتصادی در اختیار ما قرار می‌دهد. بالا بودن مطالبات بیمه بیکاری می‌تواند نشان‌دهنده ضعف اقتصادی باشد که نتیجه آن فرار به سمت امنیت دلار و فروش دارایی‌های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال است. در مقابل، ارقام قوی‌تر در بخش خرده‌فروشی و تولید صنعتی می‌تواند نشان دهنده قدرت اقتصادی و افزایش روحیه ریسک‌پذیری بوده و به طور بالقوه قیمت ارزهای دیجیتال را تقویت کند.

سرانجام، سخنرانی روز جمعه رئیس فدرال رزرو می‌تواند نگرشی کلی درباره تفکر فدرال رزرو و سیاست‌های پولی آینده آن ارائه دهد. بسته به لحن و محتوای اظهارات او، بازار کریپتو ممکن است نوسانات قابل توجهی را تجربه کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: bitcoinist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array