به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در اقدامی تازه در راستای پرونده حقوقی اخیر، فهرستی از ارزهای دیجیتالی منتشر کرده است که به عنوان اوراق بهادار شناخته می‌شوند. در این لیست نام رمزارزهایی مثل الگوراند (ALGO) و فلو (FLOW) به چشم می‌خورد. قیمت این دو رمزارز پس از انتشار فهرست مذکور با یک سقوط شارپی تا پایین‌ترین سطح تاریخی خود کاهش یافت.

روز 10 ژوئن (20 خرداد)، دو رمزارز ALGO و FLOW به پایین‌ترین سطوح تاریخی خود یعنی 0.098 دلار و 0.46 دلار رسیدند و طبق داده‌های وبسایت کوین‌گکو (CoinGecko) کاهش هفتگی آنها به حدود 30 درصد رسید. هرچند پس از آن، هر دو دارایی با اندکی رشد تاحدودی بهبود یافته‌اند؛ به‌طوری‌که الگوراند (ALGO) بیش از 12.5٪ و فلو (FLOW) حدود 10.5٪ از ارزش از دست رفته خود را بازیافتند.

نمودار هفت روزه الگوراند
نمودار هفت روزه قیمت الگوراند (ALGO) و سقوط تا پایین‌ترین سطح تاریخی خود. منبع: CoinGecko

هفته گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) از صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس و کوین بیس شکایت کرد. در این فرآیند، 16 ارز دیجیتال از جمله FLOW و ICP به عنوان اوراق بهادار معرفی شدند. هرچند الگوراند (ALGO) در پرونده اخیر کمیسیون بورس آمریکا علیه بایننس مورد توجه قرار گرفت، ولی جنجال اصلی آن از دادخواست ماه آوریل خود علیه بیت‌رکس (Bittrex) آغاز شده بود.

رمزارز ICP نیز طی هفته گذشته حدود 25 درصد افت داشته و در حال حاضر با قیمتی در حدود 3.59 دلار معامله می‌شود و فقط چند سنت تا پایین‌ترین سطح تاریخی خود یعنی 3.40 دلار دسامبر 2022 (دی 1401) فاصله دارد.

در همین حال، رمزارزهای بزرگی چون سولانا (SOL)، کاردانو (ADA) و پالیگان (MATIC) نیز در دام اوراق بهادار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) گرفتار شدند، ولی توسعه‌دهندگان هر سه به شدت ادعای این رگولاتور را رد کردند.

تکذیب ادعای اوراق بهادار بودن رمزارزها

روز دهم ژوئن، پالیگان لبز (Polygon Labs) در پاسخ به تعریف کمیسیون از پالیگان (MATIC)، بدون خطاب مستقیم به این رگولاتور، دفاعیه‌ای در توییتر منتشر کرد و اذعان داشت که پالیگان خارج از ایالات متحده توسعه یافته و مستقر شده است و رمزارز MATIC در سراسر جهان در دسترس است و هرگز اقداماتی انجام نداده است که ایالات متحده را هدف قرار دهد.

«ما به تاریخچه شبکه پالیگان افتخار می‌کنیم. این شبکه بلاکچین خارج از ایالات متحده توسعه یافته، خارج از ایالات متحده مستقر شده است و تا به امروز بر روی جامعه جهانی متمرکز بوده است که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند. رمزارز MATIC از روز اول بخشی جدایی‌ناپذیر و بنیادی از فناوری پالیگان بوده است و…»

—پالیگان لبز(@0xPolygonLabs). دهم ژوئن 2023

بنیاد سولانا نیز در توییتی نوشت که “با توصیف سولانا (SOL) به عنوان نوعی اوراق بهادار مخالف است.”

کمپانی بزرگ این‌پوت اوت‌پوت گلوبال (IOG) به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده کاردانو روز 7 ژوئن (17 خرداد) گفته بود که از تعریف کمیسیون بورس از رمزارز کاردانو (ADA) “آگاه است” و ادعا کرد که “عدم دقت واقعی” در اقدامات این رگولاتور مشهود است. این شرکت در یک پست وبلاگی نیز نوشته بود کاردانو (ADA) تحت هیچ شرایطی، مطابق با قوانین اوراق بهادار ایالات متحده یک اوراق بهادار نبوده و نیست.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array