به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار طلا با پیش‌بینی اینکه فدرال رزرو در نشست بعدی خود که در روز چهارشنبه 14 ژوئن به پایان می‌رسد، نرخ بهره معیار خود را افزایش نمی‌دهد، قیمت طلا را صعودی در نظر گرفته است.

معاملات آتی طلا در هفته گذشته بر اساس فعال‌ترین قرارداد آگوست و با قیمت تقریبی 1942 دلار باز شد. روز جمعه (2 ژوئن)، قیمت آتی طلا پس از معامله کوتاه مدت در 2000 دلار در هر اونس، تقریباً به 1972 دلار رسید. اما طلا در این هفته تقریباً در 1962 دلار باز شد و از ساعت 5:15 بعد از ظهر به وقت ایالات شرقی، در 1975.70 دلار ثابت شد.

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

احساسات بازار هفته گذشته از نزولی به صعودی تغییر کرد، زیرا فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو افزایش نرخ‌ بهره را که طی 10 جلسه متوالی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) و از مارس 2022 آغاز شده، متوقف خواهد ساخت. بر اساس ابزار فد واچ و با احتمال 71.2 درصد، این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته، نرخ بهره معیار خود را افزایش ندهد؛ البته با احتمال تنها 28.8 درصد فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد.

طلا

پیش‌بینی قیمت طلا جهانی در هفته پیش رو

خارج از نمودار هفتگی و پس از آزمایش نزدیک به بالاترین قیمت تاریخی 2075 دلار در اوایل ماه می، به نظر می‌رسد که منطقه حمایت فعال (البته آزمایشی) در محدوده 1928 تا 1960 دلار قرار گرفته است؛ چرا که خریداران در این محدوده حضور داشته و وارد بازار خواهند شد. شاخص قدرت نسبی نمودار هفتگی (RSI) یک شکست حمایتی در خط روند را نشان می‌دهد و همچنین تایید می‌کند که حرکت صعودی ممکن است به کندی ادامه یابد.

در بازه زمانی روزانه، ما از اواسط ماه می شاهد حرکت نوسانی طلای اسپات بین مناطق 1978 دلار و 1940 دلار در کانال حمایتی بوده‌ایم. میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA 50) در محدوده 1990 دلار مشاهده می‌شود و در صورت شکست به بالای کانال این هفته، حمایت به سطح 1919 دلار منتقل خواهد شد.

اگرچه بازه زمانی هفتگی از زمان روند کاهشی سپتامبر 2022 روند صعودی داشته است، اما مقیاس روزانه در مراحل اولیه روند نزولی قرار دارد. عدم حمایت کانال فعلی می‌تواند تایید کننده یک حرکت نزولی باشد. در کوتاه مدت، قیمت بین 1939 تا 1970 دلار تثبیت می‌شود. در حالی که عملکرد قیمت ممکن است در این هفته در این محدوده باقی بماند، قدرت صعودی در حد بالایی حول محدوده مذکور قابل مشاهده است.

به دنبال یک حرکت کوتاه به مرز بالایی محدوده کنونی در روز پنجشنبه، جمعه قیمت به بالاترین سطح 1973 دلار یک حرکت رفت و برگشتی داشت. این به معنی آمادگی خریداران برای ورود به بازار است. در نتیجه، هر نوع حرکت رو به بالا در اوایل معاملات این هفته، مقاومت‌های سطوح 1974 دلار و 1982 دلار را در دید قرار می‌دهد.

چشم‌انداز کوتاه مدت طلا

سرمایه‌گذاران بازار فلزات گرانبها با پیش‌بینی اینکه فدرال رزرو در نشست بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که در روز چهارشنبه (14 ژوئن، 24 خرداد) به پایان می‌رسد، نرخ بهره معیار خود را افزایش ندهد، قیمت طلا را افزایشی قیمت‌گذاری کرده‌اند.

در صورتی که معامله‌گر بازار طلا و فلزات گرانبها هستید، بهتر است در هفته پیش رو اخبار و نشست فدرال رزرو را زیر نظر داشته باشد.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire و Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array