به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از وبسایت خبری کوین‌کو (coincu)، یکی از تریدرهای معروف ارزهای دیجیتال با نام اَش کریپتو (Ash Crypto)، مدعی شده است که کمیسیون بوس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به تازگی شکایتی علیه بیت کوین تنظیم کرده و خواستار حضور ساتوشی ناکاموتو در دادگاه است.

توییت شکایت از بیت کوین

دلیل این اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هنوز مشخص نیست. اما این کمیسیون مشخصاً به این دلیل از کوین‌بیس و بایننس شکایت کرده است که معتقد است بسیاری از ارزهای دیجیتالی که در این صرافی‌ها معامله می‌شوند، اوراق بهاداری هستند که باید در این رگولاتور ایالات متحده ثبت می‌شدند. ولی در این میان، یک استثنای بزرگ وجود دارد: بیت کوین.

این باور سرمایه‌گذاران را تشویق کرده است تا با وجود آشفتگی‌های اخیر این صنعت در نتیجه شکایت‌های جدید کمیسیون، همچنان از بزرگترین ارز دیجیتال جهان استفاده کنند. اگرچه هیچ قانونی وجود ندارد که تایید کند بیت کوین یک اوراق بهادار هست یا خیر؛ گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و همچنین رئیس سابق آن، جی کلیتون (Jay Clayton)، مکرراً اعلام کرده‌اند که معتقدند بیت کوین یک اوراق بهادار نیست، بلکه بیشتر سرمایه‌گذاران آن را در دسته کالاها مانند طلا یا گندم قرار می‌دهند.

از طرفی، وایت پیپر این ارز دیجیتال از اواخر سال 2008 وجود داشته است. گفتنی است که بنیانگذار بیت کوین هرگز هویت واقعی خود را فاش نکرده است، ولی نام مستعار ساتوشی ناکاموتو را برای خود برگزید و تاکنون هیچکس نتوانسته است هویت دقیق این شخصیت مرموز را تأیید کند.

ساتوشی ناکاموتو بیت کوین

هویت مخفی ساتوشی ناکاموتو

در تاریخ 3 ژانویه 2009 (14 دی 87)، ساتوشی شبکه بیت کوین را تأسیس کرد و اولین بلاک بیت کوین را در این شبکه توزیع شده استخراج نمود. باوجود تئوری‌های زیادی که وجود دارد، بسیاری بر این عقیده‌اند که ظاهر شدن ناگهانی شخصیتی مانند ساتوشی، تأثیری منفی بر بازار ارزهای دیجیتال و همچنین امنیت خود او خواهد گذاشت.

عجیب نیست که در طول این سال‌ها، هویت واقعی ساتوشی همیشه یک موضوع داغ در این صنعت بوده است. مردم بیشتر به حجم عظیم بیت کوینی علاقه‌مند هستند که ساتوشی در اختیار دارد. ولی باید دید آیا روزی خواهد رسید که این شخصیت به طور ناگهانی ظاهر شود و با سرازیر کردن بیت کوین‌هایش به بازار، قیمت این ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد.

از طرفی، ناکاتومو حتماً می‌دانست که اگر هویت خود را فاش کند، مقامات به دنبال او خواهند بود، زیرا مطمئناً دولت‌ها هیچ گونه تهدیدی علیه سیاست‌های پولی خود را دوست ندارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: news.coincu

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array