به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استیبل‌ کوین ترویواس‌دی (TUSD) صبح روز دهم ژوئن (20 خرداد)، به دنبال توقف فعالیت‌های ضرب این دارایی از طریق شریک فناوری آن یعنی پرایم تراست (Prime Trust)، پیوند خود با دلار آمریکا را تاحدودی از  دست داد.

در پی این اتفاق، پنجمین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار با قیمت 0.9964 دلار معامله شد. با توجه به اطلاعات وبسایت CoinMarketCap، ارزش این دارایی در زمان نگارش این مطلب 0.9969 دلار است. داده‌های LedgerLens نشان می‌دهد که عرضه فعلی TUSD معادل 2.04 میلیارد دلار است، در حالی که ارزش وثیقه آن به 2.08 میلیارد دلار می‌رسد.

علت دیپگ شدن TUSD چیست؟

دیپگ شدن اخیر این استیبل کوین پس از آن رخ داد که تیم TrueUSD با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ضرب TUSD از طریق پرایم تراست تا اطلاع ثانوی متوقف شده است. خدمات استخراج و بازخرید TUSD از طریق سایر شرکای بانکی به قوت خود باقی است. در این بیانیه آمده است: “می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم که شراکت ما با سایر موسسات بانکی همچنان پابرجاست و امکان انجام تراکنش‌های یکپارچه فراهم است.”

قیمت TUSD
قیمت TUSD در 12 ماه گذشته. منبع: CoinMarketCap

مشخص نیست که آیا توقف روند ضرب این دارایی به شایعات اخیر درباره ورشکستگی پرایم تراست مربوط می‌شود یا خیر. این شرکت، ارائه‌دهنده زیرساخت‌های فین‌تک مستقر در نوادا، یک سوم کارکنان خود را ماه ژانویه امسال (دی 1401) اخراج کرد. این شرکت به عنوان یک واسطه برای بایننس آمریکا (Binance.US) نیز عمل می‌کند که در بحبوحه بحران بانکی کسب‌وکارهای کریپتو در ایالات متحده وجوه مشتریان آن را از طریق شرکای بانکی نگهداری می‌کرد.

گفته می‌شود پرایم تراست با شرکت کارگزاری ارزهای دیجیتال بیت‌گو (BitGo) برای فروش این شرکت در حال رایزنی است. بر اساس اعلامیه روز 8 ژوئن (18 خرداد)، بیت‌گو (BitGo) قراردادی غیرالزام‌آور برای خرید این شرکت امضا کرده است. با این معامله، بیت‌گو (BitGo) مسیرهای پرداخت پرایم تراست و صندوق ارزهای دیجیتال IRA را خریداری می‌کند که به آن اجازه می‌دهد تا خدمات مدیریت ثروت خود را گسترش دهد. مفاد این قرارداد هنوز فاش نشده است.

این قرارداد خرید در حالی در آستانه نهایی شدن قرار می‌گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تغییرات قوانینی را در نظر دارد که توانایی شرکت‌های رمزارزی برای عمل به عنوان یک عامل حضانت از دارایی مشتریان را محدود می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array