به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک قاضی ناحیه‌ای در ایالات متحده حکمی را صادر کرده است که به موجب آن اوکی دائو (Ooki DAO) باید به طور دائم تعطیل شود و جریمه نقدی 643,542 دلاری بپردازد.

“امروز، ایان مک‌گینلی (Ian McGinley)، مدیر بخش اجرای CFTC، بیانیه‌ای در مورد پیروزی دعوای حقوقی اوکی دائو منتشر کرد.”

— CFTC (@CFTC) در تاریخ 9 ژوئن 2023

کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ابتدا شکایتی علیه اوکی دائو در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) تنظیم کرد و سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) را به ارائه غیرقانونی خدمات معاملاتی حاشیه خرد و عمل غیرقانونی به عنوان یک تاجر کمیسیون آتی متهم کرد.

پس از اینکه اوکی دائو مهلت ژانویه 2023 (دی 1401) را برای پاسخ به شکایت از دست داد، یک حکم پیش‌فرض ماه‌ها وجود داشت.

با رسمی شدن این دستور از 9 ژوئن (19 خرداد)، CFTC در همان روز بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن شکایت را به عنوان پیروزی گسترده توصیف کرد و دامنه کامل قضاوت پیش فرض را تشریح کرد.

اوکی دائو ممنوعیت تجارت و ثبت دائمی را دریافت کرده است. این کمیسیون اعلام کرد که به آن دستور داده شده تا وب سایت اوکی دائو را ببندد و محتوای آن را از اینترنت حذف کند.

وی ادامه داد: “به طور بحرانی، دادگاه اعلام کرد که اوکی دائو طبق قانون بورس کالا یک شخص است و بنابراین می‌تواند مسئول نقض قانون باشد. دادگاه سپس اعلام کرد که اوکی دائو در واقع قانون را مطابق اتهام نقض کرده است.”

این پرونده علیه اوکی دائو منحصر به فرد بود و یکی از اولین بارهایی بود که یک آژانس دولتی به دنبال یک DAO و دارندگان توکن آن بود.

قبل از این مورد، اعتقاد غالب بازیگران صنعت این بود که DAO و پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز به دلیل ماهیت غیرمتمرکزشان، عمدتاً از بخش نظارتی محافظت می‌شوند.

با این حال، مسئله کلیدی این است که CFTC ادعا می‌کند که تام بین (Tom Bean) و کایل کیستنر (Kyle Kistner)، بنیان‌گذاران بی‌زیرو‌ایکس (bZeroX)، عمداً تلاش کرده‌اند مالکیت پلتفرم معاملاتی ناسازگار خود را به اووکی دائو واگذار کنند تا از هرگونه عقب‌نشینی قانونی احتمالی جلوگیری کنند.

ایان مک‌گینلی، “مدیر اجرایی بخش CFTC، خاطرنشان کرد: بنیان‌گذاران اوکی دائو را با هدف صریح راه‌اندازی یک پلتفرم تجارت غیرقانونی بدون پاسخگویی قانونی ایجاد کردند.”

“این تصمیم باید به عنوان زنگ خطری برای هر کسی باشد که معتقد است با اتخاذ یک ساختار DAO می‌تواند قانون را دور بزند و قصد دارد خود را از مجریان قانون محافظت کند و در نهایت مردم را در معرض خطر قرار دهد.

در اینجا، در اوکی، دادگاه متوجه شد که DAO می‌تواند به‌عنوان انجمن غیرشرکت کالیفرنیا توسط CFTC در یک پرونده فدرال مورد شکایت قرار گیرد، زیرا قوانین ایالتی برای این تشریفات و تحت کالی اعمال می‌شود.”

— راس (@z0r0zzz) 9 ژوئن 2023

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array