به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مارک زاکربرگ مؤسس و بنیان‌گذار کمپانی متا، در طی یک جلسه سراسری با کارمندان این کمپانی درباره جدیدترین محصول کمپانی اپل، یعنی هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro اظهارنظر کرد.

زاکربرگ اعتقاد دارد که این هدست جنجالی “هیچ نوع کارکرد جادویی ندارد که متا از قبل برای آن چاره‌ای نیندیشیده باشد”. همچنین او با کنایه گفت که قیمت نجومی این هدست “هفت‌برابر هدست Quest 3” ساخته متا است.

زاکربرگ بیان کرد که رونمایی و معرفی کمپانی اپل از این محصول موردانتظار، “نشان‌دهنده تفاوت حقیقی ارزش‌ها و دیدگاه هردو کمپانی در رابطه با هدف نهایی هدست واقعیت افزوده” است. او بر این نکته تأکید کرد که هدف کمپانی متا تولید و عرضه محصولاتی است که برای تمام اقشار جامعه “در دسترس و به‌صرفه” هستند.

قیمت اعلام شده برای هدست Vision Pro اپل 3499 دلار درنظر گرفته شده که حتی از بالاترین تخمین‌های کارشناسان نیز بیشتر است و همین باعث دلسردی برخی از طرفداران و سرمایه‌گذاران شده است.
این درحالی است که زاکربرگ هدست Quest 3 خود را حدود 499 دلار و هدست Quest Pro را 999 دلار قیمت‌گذاری کرده است.

زاکربرگ باور دارد که هدف نهایی متا از عرضه تکنولوژی متاورس از طریق هدست‌های واقعیت افزوده اساساً “ایجاد تجربه‌ای اجتماعی” است؛ درحالی‌که هدست Vision Pro اپل باعث منزوی شدن و گوشه‌گیری کاربران خواهد شد.

او اعتراف کرد که دیدگاه کمپانی اپل در این مسئله ممکن است “بیانگر وضعیت آینده محاسبات فضایی” باشد، اما “این چیزی نیست که مورد پسند من باشد”.

زاکربرگ

خلاصه‌ای از اظهارات مارک زاکربرگ درمورد هدست Vision Pro

“قاعدتاً من هنوز نتوانسته‌ام که به این هدست دسترسی داشته باشم و اظهارنظر دقیق‌تری ارائه دهم، اما از تمام جزئیاتی که درحال حاضر در دسترس همگان است می‌توانم به شما اطمینان دهم که این هدست هیچ نوع راهکار جادویی به کاربران ارائه نخواهد داد که تیم توسعه‌دهنده ما در کمپانی متا قبلاً به همه جوانب آن رسیدگی نکرده باشند.

اپل تصمیم به استفاده از صفحه‌نمایشی با رزولوشن بالاتر نسبت به هدست‌های متا گرفته است، اما با درنظر گرفتن این مسئله و تکنولوژی اعمال شده؛ قیمت این هدست حدوداً هفت‌برابر هدست Quest 3 است و استفاده از آن به‌خاطر باتری جانبی و سیم متصل و خارجی آن برای کاربران سخت‌تر خواهد بود.

رونمایی اپل از هدست Vision نمایانگر تفاوت حقیقی و فاحش طرزفکر ما با یکدیگر است. درحالی‌که هدف ما از ارائه تکنولوژی و دستگاه‌های جدید، مرتبط کردن کاربران با یکدیگر از طریق محصولاتی با قیمت مناسب و در دسترس است؛ اپل مسیر دیگری در پیش گرفته است.

متا تا این لحظه میلیون‌ها هدست Quest به فروش رسانده است، و هدف ما اساساً بر مبنای ایجاد “روابط اجتماعی از طریق متاورس” است. اما تمام ویدیوهای پیش‌نمایشی اپل از هدست Vision Pro شخصی را نشان می‌دهد که تنها بر روی یک مبل نشسته است و با دیگران تعاملی ندارد! (کنایه از عدم ایجاد روابط اجتماعی)

با این حال و با وجود تفاوت‌های فاحش در طرز فکر متا و اپل، من برای ادامه این مسیر و رقابت با یکدیگر بسیار هیجان‌زده هستم!”

تنها چند روز قبل از برگزاری رویداد WWDC اپل، کمپانی متا پیش‌نمایشی از هدست Quest Pro ارائه داده بود. این هدست که در ادامه سال جاری میلادی عرضه خواهد شد، نسبت به نسخه قبلی خود حدود 40% باریک‌تر است و طراحی راحت‌تری برای کاربران دارد. هدست Quest 3 صفحه‌نمایشی با رزولوشن بالاتر و عملکرد گرافیکی بسیار بهتری نسبت به Quest 2 خواهد داشت.

درحالی که اپل قیمت نجومی 3499 دلار را برای اولین نسخه از هدست Vision Pro خود درنظر گرفته، هدست Quest Pro با قیمتی بسیار اقتصادی‌تر و تنها با 499 دلار و حافظه‌ای 128 گیگی در دسترس کاربران خواهد بود.
متا قصد دارد در رویداد روز 27 سپتامبر (5 مهرماه) اطلاعات بیشتری درباره این هدست ارائه دهد.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: The Vergemacrumers

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array