به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس اطلاعیه منتشر شده روز 7 ژوئن (17 خرداد)، اپلیکیشن گریل چت (Grill.chat) که یک برنامه چت مبتنی بر شبکه ساب‌سوشیال (Subsocial) است، از پیاده‌سازی سازگاری با کیف پول ماشین مجازی اتریوم (EVM) خبر داده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از هویت خود در شبکه اتریوم چت کنند و ارزهای دیجیتال را از طریق شبکه پالیگان برای یکدیگر ارسال نمایند.

گفتنی است که ساب‌سوشیال (Subsocial) یک پاراچین پولکادات (Polkadot) است که برای برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی طراحی شده است. گریل چت (Grill.chat) به کاربران امکان می‌دهد تا در بیش از 70 تالار گفتگو که عمدتاً بر موضوعات مرتبط با رمزارزها متمرکز هستند، شرکت کنند. تیم توسعه دهنده این برنامه به دنبال جذب پروژه‌های جدید Web3 برای ایجاد جوامع خود بر بستر این پلتفرم است.

چت روم  پولکادات در Grill.chat
چت روم رمزگشایی شده پولکادات در Grill.chat. منبع: Grill.chat

دستاوردهای ادغام ماشین مجازی اتریوم در Grill.chat

با این ادغام، کاربران می‌توانند کیف پول Subsocial خود را با امضای تراکنشی که مالکیت کیف پول آنها را تأیید می‌کند، به کیف پول EVM اتریوم خود متصل کنند. این کار نیازی به داشتن توکن‌های SUB برای اهدا به سایر کاربران ندارد و اجازه می‌دهد آنها هویت اتریوم خود را به کاربران در اتاق‌های گفتگو ثابت کنند. توسعه دهندگان قصد دارند در آینده، از این ادغام برای ارائه قابلیت نمایش مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) به سایر کاربران استفاده کنند.

زاخاری ادواردز (Zachary Edwards)، مدیر عامل Subsocial در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشته است که:

«Grill.chat پروژه‌های رمزارزی را به عنوان حامیان مالی بالقوه اتاق‌های گفتگوی هدف قرار داده است. در حال حاضر، بسیاری از انجمن‌های رمزارزی حول سرورهای دیسکورد و کانال‌های تلگرام ساخته شده‌اند. این کانال‌ها را نمی‌توان در وب‌سایت توسعه‌دهنده گنجاند، به این معنی که کاربران برای پیوستن به انجمن یا تعامل با آن باید یک برنامه جداگانه را در گوشی خود نصب کنند.»

در مقابل، گروه‌های چت در Grill.chat می‌توانند در وب‌سایت یا رابط کاربری برنامه تیم توسعه دهنده برنامه ادغام شوند. با توجه به اینکه اکنون بسیاری از بزرگترین پروژه‌های رمزارزی بر بستر شبکه‌های مبتنی بر EVM مانند اتریوم، پالیگان و آوالانچ هستند، کاربران به استفاده از کیف پول‌های این شبکه‌ها عادت دارند و لزوماً نمی‌خواهند کیف پول جدیدی را برای استفاده از یک برنامه چت دانلود کنند.

تیم توسعه دهنده این برنامه، با پیاده‌سازی یک ویژگی جدید به کاربران اجازه داده‌اند که مستقیماً از رابط کاربری برنامه، یک کیف پول Subsocial ایجاد کنند. آنها همچنین هزینه‌های گس کاربران را از طریق یک قرارداد هوشمند پرداخت کردند که می‌تواند امتیازات امضا را برای چند عملکرد مجزا به آنها واگذار کند.

اپلیکیشن Grill.chat تنها برنامه رسانه اجتماعی نیست که تلاش دارد پروژه‌های رمزارزی را ترغیب کند جوامع خود را در آن ایجاد کنند. OpenChat یک برنامه چت در شبکه کامپیوتری اینترنتی است که به گفته تیم توسعه دهنده آن، مشغول کار بر روی ویژگی مشابهی برای نشان دادن اتاق‌های چت OpenChat در وبسایت پروژه است.

در حال حاضر، شرکت‌های فعال در حوزه وب 3 (Web3) برای ایجاد یک برنامه رسانه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین با پذیرش انبوه رقابت سختی با یکدیگر دارند. روز 26 آوریل (6 اردیبهشت)، شبکه مبتنی بر پالیگان لنز (Lens network) با ارائه راه‌حلی جدید برای مقیاس‌پذیری، امکان ارسال «پست‌های فوری» را فراهم کرد. در همان روز، برنامه می‌وی (MeWe) گفت که 20 میلیون کاربر خود را به شبکه پاراچین پولکادات با نام فرکانس (Frequency) منتقل خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array