به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شعبه آمریکایی صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال بایننس (Binance.US) در تازه‌ترین اقدام خود، از تعلیق قابلیت واریز دلار آمریکا در این پلتفرم معاملاتی خبر داده و مشتریان خود را از توقف کانال‌های برداشت ارزهای فیات (USD) در روز 13 ژوئن (23 خرداد) مطلع کرده است.

روز نهم ژوئن (19 خرداد)، بایننس آمریکا اعلام کرد که مجبور است در بحبوحه «تاکتیک‌های تهاجمی و ترسناک» کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، اقداماتی صورت دهد.

این شرکت خاطرنشان کرد که برای محافظت از مشتریان و ثبات پلتفرم خود، تصمیم گرفته است واریز دلاری را به حالت تعلیق در ‌آورد. علاوه بر این، این صرافی به مشتریان خود اطلاع داده است که شرکای بانکی آن آماده می‌شوند تا کانال‌های برداشت فیات (USD) را در تاریخ 13 ژوئن 2023 متوقف کنند.

«کمیسیون بورس و اوراق بهادار در راستای پیروی از یک کمپین ایدئولوژیک علیه صنعت ارزهای دیجیتال آمریکا، از تاکتیک‌های بسیار تهاجمی و ترسناکی استفاده کرده است و شرکای تجاری ما از تبعات این تاکتیک‌ها در امان نمانده‌اند و اعلام کرده‌اند که باید رمپ‌های تبدیل فیات خود را به روی ما ببندند»

—بایننس آمریکا (@BinanceUS). 9 ژوئن 2023

این شرکت در بیانیه خود افزوده است که قصد دارد عملکرد خود را تنها به یک صرافی رمزارزی تقلیل دهد، اما نسبت 1:1 را برای دارایی‌های مشتریان خود حفظ می‌کند. در این اخطار هشدار داده شده است که هرگونه توقف در پردازش تراکنش‌های برداشت در آینده «ممکن است نتیجه افزایش حجم تراکنش‌ها و تعطیلی بانک‌ها در روزهای آخر هفته باشد».

این شرکت تایید کرد که سرویس‌های معاملات، استیکینگ، واریز و برداشت ارزهای دیجیتال همچنان به قوت خود باقی هستند.

طبق اعلام این شرکت، پس از به تعلیق در آمدن قابلیت واریز دلاری، جفت‌های معاملاتی دلار هفته آینده از فهرست این صرافی خارج خواهند شد، اما پشتیبانی از جفت‌های معاملاتی تتر (USDT) همچنان ادامه خواهد داشت. به این ترتیب، هرگونه دلار باقی مانده در این صرافی درصورت خارج نشدن، به یک استیبل کوین تبدیل می‌شود که درون زنجیره قابل برداشت هستند.

ده جفت حذف شده بایننس
ده جفت معاملاتی حذف شده توسط Binance.US. منبع: Binance.US

روز گذشته صرافی بایننس آمریکا علاوه بر تعطیلی پورتال معاملاتی فرابورس خود، ده جفت معاملاتی اعم از 8 جفت ارز بیت کوین (BTC) و دو جفت ارز BUSD، را از لیست خدمات خود خارج کرد. گفتنی است که بیت کوین اوایل ماه می در این صرافی آمریکایی با اختلاف قیمت معامله می‌شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) روز 6 ژوئن (16 خرداد) دستور اضطراری برای مسدود کردن دارایی‌های بایننس آمریکا را صادر کرد. روز بعد، این شرکت به مشتریان خود اطمینان داد که دارایی‌های آنها در امان هستند و افزود که بخش واریز و برداشت این پلتفرم به صورت عادی کار می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array