به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی Uber قصد دارد خدمات خود را به ناحیه آمریکای شمالی توسعه دهد و این کار را از شهرهای بوستون و تورنتو آغاز خواهد کرد.

کمپانی Uber در رویداد Go-Get واقع در شهر لندن اعلام کرد که خدمات اجاره خودرو (peer-to-peer car sharing) از این پس در نواحی آمریکای شمالی نیز در دسترس مشتریان و مسافران خواهد بود.

کمپانی Uber که در زمینه درخواست تاکسی اینترنتی و پیک (دلیوری و تحویل درب مقصد) فعالیت دارد، سال گذشته استارتاپ Car Next Door را تصاحب کرده و سپس از خدمات جدید اجاره خودرو در استرالیا رونمایی کرد.
این خدمات که به کاربران اپلیکیشن Uber اجازه می‌دهد خودروی خود را به مسافران اجازه دهند، با نام Uber Carshare ری‌برندینگ کرده است.

Uber Carshare

سرویس Uber Carshare: اجاره خودرو به مسافران

مشتریان و مسافرانی که در شهرهای تحت پوشش خدمات Uber Carshare قرار دارند، می‌توانند با جستجو در محیط اپلیکیشن خودرو یا وسیله‌نقلیه موردنظر خود را به‌صورت ساعتی یا روزانه اجاره نمایند.
مشتریان پس از انجام عملیات رزرو خودروی موردنظر و پس از پایان استفاده از آن، باید خودرو را درست در همان مکانی که تحویل گرفته بودند پارک کرده و تحویل دهند.
کمپانی Uber قصد دارد قیمت‌های پیشنهادی اجاره خودرو را به افراد ارائه دهد، اما در نهایت این صاحبان خودروها هستند که قیمت نهایی و در دسترس بودن خودرو را تعیین می‌کنند. همچنین هزینه بنزین بر روی هزینه کلی اجاره درنظر گرفته می‌شود.

کمپانی Uber این خدمات را اقدامی در مسیر حفظ محیط‌زیست و کاهش تولید آلاینده‌ها به حساب می‌آورد. این کمپانی مکرراً بر اهمیت بسیار بالای این مسئولیت اجتماعی تأکید کرده و امیدوار است که با ارائه خدماتی مانند Uber Carshare، نقشی در حفظ و پایداری اکوسیستم داشته باشد.

هنوز مقاصد بعدی ارائه خدمات اجاره خودرو با سرویس Uber Carshare مشخص نشده‌اند، اما کمپانی Uber به‌صورت کلی قصد دارد ابتدا از شهرهای پرجمعیت و مقاصدی که برای رفت‌وآمد و بازدید از مکان‌های دیدنی به خودرو نیاز دارند، شروع کند.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array