به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پرونده‌های دادگاه اسامی دو قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده را اعلام کرده است که بر شکایت‌های کوین بیس و بایننس که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه آنها مطرح شده است، ریاست خواهند کرد.

پرونده SEC v کوین بیس توسط قاضی دادگاه ناحیه، جنیفر اچ. ریردن (Jennifer H. Rearden) در ناحیه جنوبی نیویورک مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

در همین حال، قاضی دادگاه منطقه، امی برمن جکسون (Amy Berman Jackson)، پرونده SEC v بایننس در ناحیه کلمبیا را بر اساس پرونده‌های اخیر رسیدگی خواهد کرد.

SEC v کوین بیس: قاضی جنیفر اچ. ریردن

ریردن، 53 ساله، در ژانویه 2022 (دی ماه 1401) توسط جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور، به عنوان قاضی منطقه‌ای ایالات متحده معرفی شد. سنا (Senate) سپتامبر گذشته (شهریور 1401) او را تایید کرد.

در حالی که دوره تصدی ریردن نسبتاً کوتاه بوده است، او اخیراً در مورد یک موضوع مرتبط با رمزارز که شامل همکاری با بایننس ایالات متحده بود، حکم داد.

در 27 مارس (7 فروردین 1402)، ریردن درخواست اضطراری وزارت دادگستری ایالات متحده را برای توقف موقت معامله 1.03 میلیارد دلاری بین بایننس ایالات متحده و پلتفرم ورشکسته وام‌دهی ارز دیجیتال ویجر دیجیتال را تأیید کرد.

این تصمیم به این معنی بود که مشتریان تحت تأثیر ویجر باید مدت بیشتری منتظر بمانند تا پرداخت انجام شود.

ریردن از آزمون تعادل سختی برای رسیدن به تصمیم به نفع دولت ایالات متحده استفاده کرد:

“بعداً ثابت شد که بایننس آمریکا یک ماه بعد، از این معامله خارج شد و جو مقرراتی نامطمئن در ایالات متحده را برای تغییر در سیاست خود مقصر دانست.”

طرح ورشکستگی ویجر در نهایت در 17 می (27 اردیبهشت) تصویب شد.

ریردن قبل از خدمت به عنوان قاضی، به عنوان یک وکیل دادگستری تجاری کار می‌کرد و دکترای حقوقی خود را از دانشکده حقوق نیویورک در سال 1996 (1375) دریافت کرد.

لازم به ذکر است که سوابق، تجربه یا احکام قبلی قاضی در سایر پرونده‌ها نشان دهنده نتیجه پرونده‌های بعدی نیست.

SEC v بایننس: قاضی امی برمن جکسون (Amy Berman Jackson)

قاضی جکسون، 68 ساله، در مارس 2011 (اسفند 1390) توسط ایالات متحده وقت به عنوان قاضی منطقه‌ای ایالات متحده منصوب شد. رئیس جمهور باراک اوباما (Barack Obama) قبل از آن، او دکترای حقوقی خود را از دانشکده حقوق هاروارد دریافت کرد.

در حالی که جکسون در 888 مورد نظر ارائه کرده است، به نظر می‌رسد که هیچ یک از آنها به اختلافات مربوط به ارزهای دیجیتال مرتبط نبوده است.

پرونده SEC علیه بایننس به تازگی به قاضی D.C، امی برمن جکسون، محول شده است.

قاضی برمن جکسون قبلاً به عنوان دادستان فدرال خدمت می‌کرد، اما او در سمت دفاع جنایی نیز کار کرده است.

او در سال 2010 (1389) توسط پرزیدنت اوباما به سمت مربوطه منصوب شد.

— متالومن (@MetaLawMan) 7 ژوئن 2023

با این حال، او در چند وقت اخیر در مورد چندین اختلاف بسیار سیاسی قضاوت کرده است.

جکسون پل مانافورت جونیور (Paul Manafort Jr) و راجر جی استون جونیور (Roger J. Stone Jr) مشاوران و دوستان سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را به ترتیب به 43 و 40 ماه حبس به دلیل یک سری اتهامات مربوط به تحقیقات روسیه در سال 2019 محکوم کرد.

ترامپ نسبت به جکسون و تصمیم او احساسات منفی داشت.

در ماه می (اردیبهشت)، جکسون درخواستی را که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده ارائه شده بود برای جلوگیری از توقیف ترامپ که مربوط به دو شکایت دیگر توسط مقامات سابق FBI بود، تأیید کرد.

جکسون بین سال‌های 1980 تا 1986 (1359 تا 1365) به عنوان دستیار وکیل ایالات متحده در دی سی خدمت کرد.

او در آنجا جوایز دستاورد ویژه وزارت دادگستری را برای کارش در چندین پرونده قتل و تجاوز جنسی دریافت کرد.

SEC در 5 ژوئن (15 خرداد) از بایننس و در 6 ژوئن (16 خرداد) از کوین بیس شکایت کرد و مدعی شد که صرافی‌ها قوانین مختلف اوراق بهادار را زیر پا گذاشته‌اند، به ویژه به دلیل ارائه رمزارزها که رگولاتور آنها را اوراق بهادار ثبت نشده می‌داند.

بایننس متهم به فعالیت غیرقانونی در ایالات متحده شد.

بایننس و کوین‌بیس هر دو تایید کرده‌اند که به شدت از شکایت‌های مطرح شده علیه خود دفاع خواهند کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array