به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام پس از طی یک دوره فروش، در جریان معاملات روز جمعه (3 مارس، 12 اسفند)، روند عکس را در پیش گرفتند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت ابتدا در جریان معاملات روز جمعه کاهش یافت و به سطح 75 دلار رسید. با این حال، در نهایت روز جمعه نفت روند عکس در پیش گرفت و یک الگوی چکش تشکیل داد. شایان ذکر است که ما به بالای میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) بازگشته‌ایم، اما در پایان روز، نفت تا حد زیادی وارد یک فاز تثبیت شد. در صورتی که معامله‌گر بازار نفت هستید، بهتر است اندکی جانب احتیاط را رعایت کنید؛ چرا که ما در میانه راه یک الگوی مستطیل (rectangle) هستیم.

سطح 72.50 دلار یکی از نقاط حمایتی اصلی است؛ زیرا منطقه‌ای است که چندین بار خریداران وارد بازار شده‌اند. از سوی دیگر، سطح 82.50 دلار مقاومت قابل توجهی است، جایی که در گذشته بارها شاهد فشار فروش بوده‌ایم. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) دقیقاً بالای این کانال قرار دارد.

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) دیروز(3 مارس، 12 اسفند) با واکنش سرمایه‌گذاران به اخبار مربوط به اوپک و امارات اندکی نوسان داشت. وال استریت ژورنال (WSJ) گزارش داد که امارات متحده عربی در بحبوحه افزایش تنش‌ها با عربستان سعودی قصد خروج از اوپک را دارد. پس از انتشار این گزارش، بازارهای نفت نزولی شدند. البته مقامات امارات این گزارش را تکذیب کردند و گفتند که این کشور هیچ برنامه‌ای برای خروج از اوپک ندارد. این پیام مقامات اماراتی باعث حمایت قوی از نفت WTI شد؛ به طوری که بازار نفت وست تگزاس به بالای سطح 79 دلار صعود کند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز ابتدا در جریان معاملات روز جمعه (3 مارس، 12 اسفند) سقوط کرد، اما نشانه‌هایی از قدرت نشان داد. میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در سطح 89.20 دلار قرار دارد و در این صورت می‌توانیم سطح 90 دلار را به عنوان یک مقاومت کلی در نظر بگیریم. اگر بتوانیم به بالای این سطح حرکت کنیم، بازار می‌تواند به سطح 97.50 دلار برسد. از سوی دیگر، اگر به عقب برگردیم و سقوط کنیم، سطح 77.50 دلار یک حمایت کامل ارائه می‌دهد؛ همانطور که چندین بار در گذشته نیز این سطح مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت برنت شده است.

نفت برنت به طور کامل نسبت به اخبار واکنش نشان داد. امارات از سهمیه‌های تولید خود ناراضی است، بنابراین هر از چند گاهی اخباری در مورد افزایش تنش‌ها با عربستان سعودی منتشر می‌شود. مقامات امارات متحده عربی به سرعت گزارش WSJ در مورد احتمال خروج از اوپک را رد کردند. به نظر می‌رسد امارات متحده عربی معتقد است که آسیب سیاسی ناشی از خروج احتمالی این کشور از اوپک بسیار بزرگ است. رد ادعای وال استریت ژورنال بازارهای نفت خام برنت را صعودی کرد.

تحلیل فنی هفتگی نفت خام WTI

نمودار هفتگی نفت خام

بازار نفت خام غرب تگزاس اینترمدیت در طول هفته معاملاتی اندکی افزایش یافته است، چرا که در حال تثبیت است. شایان ذکر است که میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای دقیقاً در سطح 73 دلار قرار دارد، در حالی که متحرک نمایی 50 هفته‌ای زیر سطح 85 دلار قرار دارد. اگر بتوانیم به زیر میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای حرکت کنیم، این امکان وجود دارد که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به سطح 95 دلار برسد. با این حال، اگر به زیر میانگین متحرک نمایی 50 هفته‌ای برویم، ممکن است به سرعت به سطح 70 دلار سقوط کنیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی نفت خام برنت

بازارهای برنت نیز افزایش یافته‌اند، زیرا همچنان شاهد سر و صدای زیاد رفت و برگشت هستیم، و بنابراین فکر می‌کنم ما باید بیش از هر چیز دیگری از منشور تثبیت به این موضوع نگاه کنیم. سطح 90 دلار باید مقاومت قابل توجهی داشته باشد، و اگر بتوانیم از آن بالاتر برویم، احتمالاً می‌توانیم به سطح 100 دلار صعود کنیم. در زیر، EMA 200 هفته‌ای را داریم که دقیقاً در سطح 77.50 دلار قرار دارد و اگر به پایین‌تر از آن سقوط کنیم، می‌تواند این بازار را به سطح 70 دلار کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که به نظر می‌رسد تقاضای جهانی در حال مبارزه است، و بنابراین باید از این منظر به این موضوع نگاه کنید که آیا اقتصاد قرار است رشد کند یا خیر. اگر موفق به انجام این کار شد، مشخصاً نفت بالاتر می‌رود. همانطور که گفته شد، به احتمال زیاد ما شاهد یک شکست قابل توجه به عنوان آغاز یک بازار صعودی جدید خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

گاز طبیعی در حال شروع یک روند صعودی است، زیرا معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کرده‌اند که تقاضا برای گاز طبیعی ممکن است در هفته آینده افزایش یابد. شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی مانده و فضای زیادی برای به دست آوردن شتاب صعودی بیشتر وجود دارد. آزمایش موفقیت آمیز مقاومت 2.85 دلار، قیمت گاز طبیعی را به سطح 3.00 دلار سوق خواهد داد.

نمودار گاز طبیعی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تألیف و ترجمه: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire , fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array