به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز هفتم ژوئن (17 خرداد)، پس از جنجال تازه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، چندین رمزارز فهرست شده در صرافی بایننس آمریکا (Binance.US) که شعبه آمریکایی صرافی ارزهای دیجیتال بایننس به‌شمار می‌رود، از ارزش منصفانه خود فاصله گرفتند و با اختلاف قیمت قابل توجهی معامله شدند.

در این فاصله ایجاد شده، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب با قیمت 27445 و 1911 دلار معامله می‌شدند، در حالی که قیمت آنها طبق اطلاعات وبسایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) به‌طور میانگین، به ترتیب برابر 26490 و 1850 دلار بود.

در همین حال، ارزش اسمی استیبل کوین‌هایی مانند تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) به ترتیب در 1.03 و 1.04 دلار شکسته شد. در همان روز، بایننس آمریکا ده‌ها جفت معاملاتی مبتنی بر USDT را حذف کرد، درگاه معاملات فرابورس خود را متوقف نمود و حداکثر مبلغ معاملات خرید، فروش و تبدیل خود را به 10 هزار دلار محدود کرد.

مشکلات درگاه پرداخت در بایننس آمریکا

کوین تلگراف تصویری از صفحه پشتیبانی این سایت منتشر کرده است که نشان می‌دهد قابلیت انتقال وجه الکترونیکی «موقتاً در دسترس نیست»، در حالی که قابلیت برداشت «به‌طور عادی به کار خود ادامه می‌دهد». افزون بر موارد فوق، این صرافی اعلام کرده است که روش‌های پرداخت مبتنی بر دلار آمریکا، از جمله کارت‌های اعتباری، Apple Pay و Google Pay نیز به دلیل «تغییر کانال» به‌طور موقت از دسترس برخی از کاربران خارج شده است.

مشکلات درگاه پرداخت بایننس
مشکلات جاری درگاه پرداخت ارزهای فیات بایننس آمریکا. منبع: کوین تلگراف

علاوه بر مسائل تامین مالی، بعد از درخواست اضطراری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مبنی بر مسدود کردن دارایی‌های بایننس آمریکا و بازگرداندن وجوهی که در اختیار مشتریان ایالات متحده قرار داشت، سرمایه‌گذاران به تلاطم افتاده‌اند، ولی بایننس در واکنش به این وضعیت گفته است که:

«وضعیت دارایی‌های کاربران همچنان امن است و قابلیت واریز و برداشت این پلتفرم کاملاً به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.»

گفتنی است که بعد از شکایت روز پنجم ژوئن (15 خرداد) کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از بایننس، مبنی بر اداره یک صرافی ثبت نشده در ایالات متحده و فروش اوراق بهادار ثبت نشده، برای چانگ پنگ ژائو (مدیر عامل بایننس) برای پاسخ به این اتهامات، احضاریه مدنی صادر شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array