به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از ماه مارس تاکنون، اتریوم (ETH) در مسیری صعودی در حرکت بوده است. در تایم فریم‌های بالاتر این روند صعودی به خوبی قابل مشاهده بوده و شرایط همچنان به نفع گاوها (خریداران) است. اما طی چند روز گذشته حرکت نزولی در نمودارهای این رمزارز حاکم شده است. در همین زمان، هزینه‌های گس در شبکه اتریوم تا پایین‌ترین سطح ماهانه خود کاهش یافته است و شاهد کاهش تعداد آدرس‌های فعال نیز بوده‌ایم.

بر اساس داده‌های وبسایت سنتیمنت (Santiment)، احساسات حاکم بر بازار هنوز آنچنان تحت تاثیر قرار نگرفته است؛ ولی آیا این برای متوقف کردن روند نزولی ده روز گذشته کافی است؟

حفظ ساختار نزولی در نمودار اتریوم

باوجود افت قیمت اخیر، خریداران هنوز شانس خوبی برای دفاع از منطقه حمایتی 1700 تا 1800 دلاری دارند. به‌علاوه، علیرغم ضررهایی که از اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) شاهد بودیم، سطوح کلیدی مانند حمایت 1686 دلاری هنوز شکسته نشده است. منطقه حمایتی 1700 تا 1800 دلار به عنوان یک منطقه کلیدی تقاضا برای سرمایه‌گذاران اتریوم (ETH) عمل کرده است، چرا که بعد از دو واکنش شدید در ماه می از این منطقه، روند نزولی از این سطوح آغاز نشد.

پس از کاهش قیمت تا مرز 1761 دلار در روز 25 می (4 خرداد)، یک سقف قیمت بالاتر (HH) در روز 29 می (8 خرداد) شکل گرفت. هرچند خریداران نتوانستند این حرکت را با تشکیل یک کف بالاتر برای ادامه روند صعودی دنبال کنند. در مقابل، دیدیم که قیمت ابتدا به کف 1840 دلار و سپس تا مرز 1778 دلار کاهش یافت و آن را به پایین‌ترین کف قیمت (LL) تبدیل کرد. تشکیل کف‌های پایین‌تر زمینه تداوم روند نزولی را در نمودار اتریوم فراهم کرد.

نمودار اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم (ETH/USDT)؛ منبع: TradingView

در روند نزولی فعلی، کف قیمت روزانه در تراز 1822 دلار تشکیل شده و اکنون اتر با قیمت 1837 دلار در حال معامله شدن است. شاخص مقاومت نسبی (RSI) در سطح خنثی (50) قرار داشته و می‌تواند نشان دهنده احتمال کم تغییر روند حرکت به سمت سطوح بالاتر در ساعات آینده باشد.

اندیکاتور حجم تعادلی (OBV) که بیشتر ماه می روند صعودی آرامی را در پیش گرفته بود، هفته گذشته شاهد افت ثابتی بوده است. با توجه به شرایط فعلی، احتمال از دست رفتن حمایت 1800 دلار و سقوط قیمت به زیر این ناحیه مهم زیاد است.

ثابت ماندن بهره باز اتریوم علیرغم نوسانات زیاد

جهش قیمت از سطح 1778 دلار به سمت 1898 دلار باعث شد که بهره باز در بازار فیوچرز اتریوم تا نزدیک 180 میلیون دلار افزایش یابد. هرچند، این مقدار برای بازار چندان زیادی نبود و نشان داد که اکثر دلالان در حاشیه بازار مشغول هستند.

 بهره باز اتریوم
نمودار بهره باز اتریوم؛ منبع: Coinalyze

روند نزولی CVD اسپات بر وجود فشار نزولی در بازار تاکید دارد و توضیح می‌دهد که چرا سفته‌بازان صعودی حضور کمرنگی در بازار دارند. با وجود اینکه نرخ تامین مالی مثبت باقی مانده است، اما به طور کلی، فضای حاکم بر بازار نشان می‌دهد که پوزیشن‌های لانگ در حال کاهش هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array