به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی OpenAI هنوز هم برنامه‌ای برای تعلیم GPT-5 ندارد.


ماه‌ها از زمانی‌که سم آلتمن، مدیرعامل کمپانی OpenAI که مایکروسافت حامی مالی و سرمایه‌گذار آن است، ادعا کرد که درحال تعلیم مدل زبانی GPT-5 نیست، می‌گذرد. در اوایل سال جاری شایعاتی پیرامون توسعه این مدل زبانی منتشر شده بود.

در آن زمان، بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه هوش مصنوعی از سرعت بالای پیشرفت و توسعه این هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده بودند.

آلتمن امروز در کنفرانسی با میزبانی روزنامه هندی Economic Times گفت: “قبل از توسعه مدل زبانی جدید GPT-5، کارهای بسیار زیادی برای رسیدگی داریم.”
او ادامه داد: “ما در حال کار کردن بر روی ایده‌های جدیدی که به این مدل زبانی مرتبط هستند، هستیم؛ اما قطعاً در حال توسعه این مدل زبانی نیستیم و مدت زمان بسیاری با آغاز به‌کار بر آن فاصله داریم.”

GPT-5

نگرانی‌های پیرامون توسعه GPT-5

سم آلتمن همچنین به بعضی از نگرانی‌ها درباره روند توسعه و تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی رسیدگی کرد. او اطمینان‌خاطر داد که راه معنادارتری برای ارزیابی خطرات بالقوه شامل آزمایشات امنیتی و نظارت‌های بیرونی وجود دارد.

آلتمن در این باره گفت: “وقتی کار بر روی مدل زبانی GPT-4 را به پایان رسانده بودیم، بیش از 6 ماه طول کشید تا آن را آماده عرضه به عموم کنیم.”

سفر مدیرعامل کمپانی OpenAI به هند، بخشی از تلاش آلتمن برای ملاقات با قانون‌گذاران و سران صنعتی برای ترغیب همکاری آنها با OpenAI است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

متن: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array