به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شراکت دولتی و خصوصی در السالوادور که متعهد به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری برای ایجاد مزرعه استخراج بیت کوین است، اولین سرمایه ۲۵۰ میلیون دلار خود را جمع آوری کرد. این مورد اولین انتشار بودجه یک پارک تولید برق 241 مگاواتی (MW) را در منطقه متاپان (Metapán) کشور آغاز می‌کند.

شرکت ولکینو انرژی (Volcano Energy)، شرکت سازنده این سایت، گفت که این بودجه صرف توسعه پارک تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی و بادی می‌شود که در نهایت به عملیات استخراج بیت‌کوین کمک می‌کند. مکس کایزر (Max Keiser)، رئیس شرکت ولکینو انرژی در تاریخ 7 ژوئن (17 خرداد) در توییتر این خبر را اعلام کرد.

“ولکینو انرژی 250 میلیون دلار از یک میلیارد دلار تعهد را دریافت می‌کند که 241 مگاوات استخراج بیت کوین را در السالوادور آغاز کند.”

مکس کایزر، رئیس مشاور بیت کوین Bukele (@maxkeiser) 7 ژوئن 2023

استخراج بیت کوین از رایانه‌های پرقدرت متصل به یک شبکه جهانی استفاده می‌کند که در این فرآیند از مقادیر زیادی برق استفاده می‌کند. این عمل پر انرژی مورد انتقاد فعالان محیط زیست قرار گرفته است، زیرا نگران تشدید تخریب جنگل‌ها و تغییرات آب و هوایی هستند.

تتر، ناشر استیبل کوین، یکی از سرمایه‌گذارانی است که در اولین سری سرمایه‌گذاری برای توسعه ولکینو انرژی شرکت کرده‌اند، اگرچه رقم سرمایه‌گذاری آن بیان نشده است. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر، گفت که این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده قصد ناشر استیبل کوین برای سرمایه‌گذاری در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و زیرساخت‌های استخراج است.

طبق اعلام ولکینو انرژی، ظرفیت تولید برق 241 مگاواتی بین 169 مگاوات انرژی خورشیدی فتوولتائیک و 72 مگاوات انرژی بادی تقسیم خواهد شد. به گفته تتر، قدرت محاسباتی این پارک بیش از 1.3 اگزاهش در ثانیه تخمین زده می‌شود. در صورت تحقق، نرخ هش یا همان هش ریت ماینینگ بیت کوین ولکینو انرژی در بین 20 استخر برتر در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

به گفته ولکینو انرژی، این پارک یک نمونه پیشگام از استخراج بیت کوین است که توسط انرژی‌های تجدید پذیر هدایت می‌شود که منعکس کننده نوآوری و رشد مداوم صنعت در یک چشم‌انداز رقابتی است:

“ولکینو انرژی با انرژی‌های تجدیدپذیر انقلاب بیت‌کوین را در السالوادور تقویت می‌کند.”

دولت سالوادور نقش مهمی در برنامه‌ریزی و اجرای این طرح ایفا خواهد کرد و مشارکت ترجیحی معادل 23 درصد از درآمد را تضمین می‌کند. سرمایه گذاران مالک 27 درصد خواهند بود و 50 درصد باقیمانده در افزایش ظرفیت تولید انرژی و پیشبرد استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری مجدد خواهند کرد.

کایزر (Keiser)، مدافع و پادکستر بیت کوین، نقشی اساسی در ابتکارات پذیرش السالوادور ایفا می‌کند و به عنوان مشاور رئیس جمهور نجیب ابوکیله و رئیس ولکینو انرژی خدمت می‌کند.

این کشور آمریکای مرکزی پس از تبدیل شدن به اولین کشوری که ارز قانونی بیت کوین را در سال 2021 (1400) اعلام کرد، به تلاش‌های خود برای پذیرش بیت کوین ادامه می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array