به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل تنها یک روز پس از رونمایی از هدست Vision Pro، استارتاپ Mira را تصاحب کرده است. تخصص این استارتاپ ساخت تجهیزات و سخت‌افزارهای سبک‌وزن در حوزه تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) است.

استارتاپ Mira که در سال 2016 توسط بن تفت در شهر لس‌آتحلس بنیان‌گذاری شده، به مبلغ نامشخصی توسط کمپانی اپل تصاحب شده است.

استارتاپ Mira مدت‌هاست که برای مشتریان اختصاصی خود، از جمله Universal Studios هدست‌های سبک‌وزن و شخصی‌سازی شده‌ای برای پارک تفریحی Nintendo World می‌سازد.

سرمایه‌گذاران این استارتاپ، از جمله Blue Bear Capital، Happiness Ventures و Sequoia قبل از تصاحب Mira توسط کمپانی اپل، حدود 17 میلیون دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده بودند.
این شرکت‌های سرمایه‌گذاری امید داشتند با این بودجه و تجهیزات اختصاصی Mira بتوانند دریچه جدیدی به دنیای بازی‌ها و تجارب مبتنی بر واقعیت افزوده (AR) باز کنند.

استارتاپ Mira

هدست سبک‌وزن استارتاپ Mira

استارتاپ Mira در سال 2022 تجهیزات سبک‌وزن واقعیت افزوده (AR) خود را با وعده “مناسب مشتریان” به بازار روانه کردند، اما با گذاشتن زمان، تمرکز خود را به بازار صنعتی و احتمالاً بازار سودآورتر، تغییر دادند.

به گزارش روزنامه The Verge، استارتاپ Mira چندین قرارداد نظامی از جمله قراردادهایی با نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده امضا کرده بود. هنوز مشخص نیست که پس از تصاحب این استارتاپ توسط کمپانی اپل، این قراردادها به روال قبلی جریان خواهند داشت یا خیر. نه اپل و نه استارتاپ Mira هنوز در این باره اظهارنظر نکرده‌اند.

اخبار تصاحب این استارتاپ توسط اپل، تنها یک روز پس از رونمایی هدست موردانتظار Vision Pro در رویداد WWDC امسال منتشر شده است. این اولین تلاش کمپانی اپل در ساخت و توسعه هدست واقعیت ترکیبی (با تمرکز بیشتر بر واقعیت افزوده (AR) ) است.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array